شناسهٔ خبر: 51459699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مرکزی:

دانشگاه اراک به رسالت خود در قبال جامعه عمل کند

اراک - استاندار مرکزی گفت: امیدواریم دانشگاه اراک بتواند در استان مرکزی که زادگاه یک چهارم مفاخر و نخبگان کشور است، رسالت خود را در قبال جامعه و مردم به خوبی عملیاتی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه شامگاه شنبه در نشست بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به انتصابات در دولت سیزدهم، عنوان کرد: رویکرد دولت سیزدهم جوان‌گرایی در انتصابات است که در انتخاب رئیس دانشگاه اراک این مهم تحقق یافت و شاهد هستیم ریاست این دانشگاه بر عهده جوانی انقلابی و متعهد و دارای رتبه‌های برتر حوزه علمی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از انتظارات مهم و اساسی از حوزه علمی و دانشگاهی استان مرکزی است و امیدواریم شاهد تقویت این ارتباط بین دو بخش مهم دانشگاه و صنعت باشیم و دانشگاه اراک در این مهم بیش از پیش نقش‌آفرینی کند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: امیدواریم دانشگاه اراک بتواند در استان مرکزی که زادگاه یک چهارم مفاخر و نخبگان کشور است در ارتباط با جامعه و مردم نقش خود را به خوبی عملیاتی کند و با مورد توجه قرار دادن شناسایی استعدادها و نخبگان برای نقش‌آفرینی این قشر مهم جامعه برنامه عملیاتی داشته باشد.

دانشگاه اراک به رسالت خود در قبال جامعه عمل کند

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه امروز خروج نخبگان از کشور به یک آفت بزرگ برای کشور تبدیل شده است، گفت: قطعاً نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شناسایی، حمایت و بروز و ظهور استعداد نخبگان عامل مؤثری در پیشگیری از این موضوع خواهد بود.

وی ادامه داد: استان مرکزی از جمله استان‌های مهم کشور و دارای ظرفیت بالا در حوزه علمی و دانشگاهی به شمار می‌رود که تحصیل ۶۰ هزار دانشجو در ۶۱ دانشگاه در استان با ۲۳۱ رشته تحصیلی فعال یکی از این ظرفیت‌های مهم استانی است.

استاندار مرکزی گفت: در کنار این مراکز علمی و دانشگاهی، پژوهشکده‌های بسیاری در استان فعال بوده و نیز حدود ۴ تا ۵ هزار استاد دانشگاهی عضو هیئت علمی در استان مرکزی مشغول به کار هستند که می‌طلبد شبکه علم و فناوری در استان با محوریت دانشگاه اراک شکل بگیرد.

مخلص‌الائمه در پایان بیان کرد: قطعاً با تشکیل این شبکه، دانشگاه اراک می‌تواند نقش خود را در راستای پویایی و ثمربخشی تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به منصه ظهور رساند و شاهد نقش‌آفرینی دقیق و صحیح علمی این مجموعه در استان باشیم.

نظر شما