شناسهٔ خبر: 51448539 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مذاکرات وین براساس پیش نویس طرف ایرانی انجام می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مذاکرات کنونی وین قدمی رو به جلو است، زیرا غربی‌ها روی پیش نویس‌هاي مذاکره کنندگان ایرانی و در چارچوب مشخص شده توسط جمهوری اسلامی ایران گفتگو می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت؛ آقای محمود عباس زاده مشکینی در خصوص روند مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴، گفت: مذاکرات هسته‌ای در سال‌های گذشته شکل گرفت و توافق برجام از سوی کشور‌های مختلف امضاء شد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس ایران به تعهدات پیش بینی شده توسط برنامه جامع اقدام مشترک عمل کرد، اما غربی‌ها به آن‌ها عمل نکردند که نقض توافق محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: هم اکنون کمترین انتظاری که از کشور‌های طرف برجامی وجود دارد، این است که آن‌ها به تعهداتشان عمل کنند و مطابق مفاد توافق تحریم‌ها را لغو کنند. این مهم کمترین خواسته‌ای است که غربی‌ها می‌توانند به آن جامع عمل بپوشانند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه کشور‌های اروپایی نباید نسبت به روند مذاکرات برجامی فضاسازی منفی کنند، افزود: البته باید اذعان کرد رویکرد غربی‌ها تغییر کرده، زیرا آن‌ها اوایل مقاومت می‌کردند، اما اکنون پذیرفته اند ایران در روند گفتگو‌ها جدی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی مذاکرات کنونی قدمی رو به جلو است، زیرا غربی‌ها روی پیش نویس‌ها مذاکره کنندگان ایرانی و در چارچوب مشخص شده توسط جمهوری اسلامی گفتگو می‌کنند.

نظر شما