شناسهٔ خبر: 51438557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باقری: دیدگاه‌های ایران در دو سند بعنوان مبنای مذاکرات آینده پذیرفته شد

مذاکره کننده ارشد ایران در وین گفت: دیدگاه‌های ایران در دو سند ارائه شده به عنوان مبنای مذاکرات آینده پذیرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: در دور هفتم مذاکرات دیدگاه‌ها و مواضع دولت و تیم جدید را درباره موضوعات قابل گفتگو در وین را در قالب دو سند اصلی ارائه کردیم.

 مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین  گفت: یکی از این سند‌ها درباره پیش نویس تحریم‌ها بود که طرف مقابل دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را بعنوان مبنای گفت‌وگو‌ها پذیرفت. براین اساس بود که سند جدیدی مبنای گفت‌وگو‌ها درباره تحریم‌ها قرار گرفت که این سند با سندی که در گفت‌وگو‌های وین ۶ ارائه بود، متفاوت است.

او ادامه داد: در موضوع هسته ای، طرف ایرانی دیدگاه‌های خود را در متنی که در وین ۶ نهایی شده بود، درج کرد. طرف اروپایی مقاومت می‌کرد و قبول نمی‌کرد که دیدگاه‌های ایران هم در آن سند درج شود و آن مبنای گفت‌وگو‌ها قرار بگیرد.

<div id="video-display-embed-code_15308806"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8002053/15308806?width=600&height=400"></script></div>

باقری گفت که در طول یک هفته گذشته مذاکرات فشرده و سنگینی بین هیات‌های دو طرف برگزار شد تا در نهایت طرف مقابل پذیرفت تا در سند هسته‌ای هم دیدگاه‌های ایران درج شده و مبنای گفت‌وگو‌ها قرار بگیرد.

او افزود: بنابراین، در حال حاضر ما در پایان گفت‌وگو‌های وین ۷ دو مبنای جدید برای گفت‌وگو‌ها و مذاکرات آینده خواهیم داشت که با دو مبنایی که در وین ۶ نهایی شده بود، متفاوت است.

مذاکره کننده ارشد ایران در گفت‌وگوهای وین گفت: توافق شده تا در آینده نزدیک این گفت‌وگو‌ها از سر گرفته شود. اما درباره روز آن قرار شد تا هماهنگ کننده با هماهنگی همه هیات‌ها تا زمان مورد توافق همه را اعلام کند.

انتهای پیام/

نظر شما