شناسهٔ خبر: 51433049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حاج علی اکبری: تهدیدات غربی‌ها در جریان مذاکرات گاها به طنز شبیه است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: نباید در این مذاکرات طرف‌های مقابل ایران به حاشیه‌ها بپردازند. مواضع برخی از غربی‌ها در این زمینه مواضعی است که بیشتر به طنز شبیه است چرا که گاهی یک تهدیداتی در کلمات برخی از آن‌ها دیده می‌شود و خودشان هم می‌دانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)، لیله القدر اسلام و قرآن با اینکه وجود نازنیش هموراه پشتوانه عظیمی برای اسلام، برای پیامبر و امیر المومنین (ع) در همه صحن‌ها بود و حضرت همه موجودی خود را عاشقانه و صادقانه و خالصانه به میدان آورد، اما در این ۷۵ روز بین رحلت پیامبر و شهادت آن بزرگوار، دفاع مقدسی را سازمان داد که حقیقتا اعجاب آور و بسیار درس آموز و الهام بخش است.

وی تاکید کرد: حضرت فاطمه (س) را باید بنیانگذار جهاد تبیین بدانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: مقام معظم رهبری درباره حرکت تبیینی زینب کبری و جهاد تبیین آن حضرت بیان عالی داشتند؛ در حقیقت کار زینب (س) و بعد امتدادی که در خط امامت داشتند، بنیانگذارش در تبیین و در جهاد تببین حضرت فاطمه زهرا (س) است.

وی ببا بیان اینکه فاطمه (س) در یک مقطع بی نظیر قرار گرفته است که یک پیچ تاریخی است، گفت: در این مسیر جریان نبوت در حال انتقال به امامت بود البته یک اراده شیطانی خطرناک در میدان فعال بود که این انتقال به درستی انجام نشود و اگر هم انجام شد با تحریم و جابه جایی ارزش‌ها صورت گیرد. اگر چه در هدف اول که جلوگیری از حاکمیت اسلام ناب بود در مقطعی محقق شد و موفق شدند، اما هدف دوم آن‌ها یعنی تلاش برای تحریف حقیقت، در حقیقت ناکام ماند.

حاج علی اکبری در ادامه خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را یک حماسه دانست و افزود: حضرت فاطمه (س) با جهاد تبیین، جریان تحریف را ناکام گذاشت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با ۱+۴ اظهار داشت: این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دوره از مذاکرات جدید با هدف برداشتن تحریم‌های یکپارچه با قوت آغاز شده است، گفت: این مذاکرات مبتنی بر مسئولیت پذیری دو طرفه است و هیئت ایرانی با قوت و با ابتکار وارد میدان شده است البته طرف مقابل ایران می‌کوشد تا یک تقلایی را برای متشنج سازی داخل ایران و برهم زدن تمرکز هیئت ایرانی جهت امتیازگیری دنبال کند، اما موفق نخواهد شد.

حاج علی اکبری تاکید کرد: آن‌ها باید استقبال کنند از اینکه ایران به رغم عهد شکنی، حاضر به انجام مذاکرات شده است و این منتی است که ما بر گردن آن‌ها داریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه طرف‌های مقابل ایران عهدشکنی کردند، بیان داشت: طرف‌های غربی باید استقبال و همراهی لازم را در مذاکرات داشته باشند.

وی با بیان اینکه محور مذاکرات تنها برای رفع یکپارچه تحریم‌ها و تعهدپذیر کردن آمریکا و طرف اروپایی است، تصریح کرد: نباید در این مذاکرات طرف‌های مقابل ایران به حاشیه‌ها بپردازند. مواضع برخی از غربی‌ها در این زمینه مواضعی است که بیشتر به طنز شبیه است چرا که گاهی یک تهدیداتی در کلمات برخی از آن‌ها دیده می‌شود و خودشان هم می‌دانند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم انشالله با تدابیری که عزیزان ما در عرصه دیپلماسی دارند، فتوحات شایسته‌ای صورت گیرد البته مردم ما یاد گرفته‌اند که رفع تحریم‌ها یک طرف مسئله است و اصل مسئله خنثی سازی تحریم‌هاست و خنثی سازی تحریم‌ها هم با تکیه بر توان داخلی صورت خواهد گرفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به بازدید اخیر خود از یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: خدا را شاکریم که شاگردان طهرانی‌مقدم عزیز ما در عرصه امنیت انرژی وارد شدند و یکی از حساس‌ترین کالا‌های راهبردی را تولید کردند.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به امارات، بیان داشت: این سفر هم قصه‌ای بود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه تقلا‌های صورت گرفته رژیم صهیونیستی از استیصال این رژیم نشئت می‌گیرد بیان داشت: در منطقه غرب آسیا شکست‌های زنجیره‌ای پشت سر هم اتفاق می‌افتد؛ اخیراً هم مشاهده شد که آمریکایی‌ها باید بر اساس مصوبه مجلس عراق گورشان را گم کنند و باقیمانده شان را از عراق خارج کنند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: درمانده‌تر از این‌ها، رژیم صهیونیستی مفلوک و کودکش است که علاوه بر بی‌آبرویی و اختلافات داخلی و شکست در نبرد سیف القدس در محاصره انواع و اقسام تهدید‌ها اعم از تهدیدات سایبری و ... قرار دارد.

وی ادامه با بیان اینکه این رژیم حتی نمی‌تواند کابینه‌ای را در داخل کشور خودش تشکیل دهد، گفت: وقتی این رژیم می‌بیند شرکای راهبردی‌اش به مانند عربستان و امارات دارند به ایران می‌آیند و نزدیک می‌شوند و می‌خواهند مذاکره کنند این جور سراسیمه نخست وزیرش را به امارات می‌فرستد که این رویکرد دو بدبختی را برای این‌ها هم زمان خواهد داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با این طناب‌های پوسیده به جایی برسند، تاکید کرد: همچنین این رویکرد برای کشور‌های منطقه مخصوصاً امارات هیچ خاصیتی نخواهد داشت جز اینکه برای آن‌ها بدبختی در پی دارد لذا این‌ها باید یک مقدار غیرت عربی داشته باشند، اگرغیرت اسلامی ندارند.

وی بیان داشت: انشالله امت اسلامی شاهد تحقق وعده رهبر عزیز درباره زوال رژیم صهیونیستی خواهد بود، به لطف خدای متعال.

خطیب موقت نماز جمعه تهارن در ادامه با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از امور اساسی و راهبردی برای تعالی کشور گفت: کار‌های زیادی در این بخش انجام شده است و کار‌های زیاد دیگری بر زمین مانده است.

وی تاکید کرد: از شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره جدید اش توقع داریم با ملاحظه به مأموریت تازه‌ای که برای تحول در ساختار‌های فرهنگی کشور بر عهده گرفتند، درباره وحدت واقعی و رفع موانع فکری و عملی تحقق این وحدت حساس و عینیت بخشی به این آرمان بزرگ، اقدامات تازه‌ای را انجام دهند.

حاج علی اکبری ادامه داد: دو نهاد بزرگ حوزه و دانشگاه باید برای پیشبرد آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی دست در دست هم اقدام کنند تا به آن هدف‌های بزرگ برسیم.

وی با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان در تقویم کشور بیان داشت: این نامگذاری یک نام گذاری انقلابی است. مجاهدت رانندگان در بنادر زیر بمب باران‌های رژیم بعثی بهانه این نام گذاری است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: موضوع خیلی موضوع مهم و حیاتی برای کشور است؛ یعنی این مسئله هم در زندگی عمومی، اخلاق، آموزش و فرهنگ عمومی و اقتصاد اثر فوق‌العاده‌ای دارد.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی در این حوزه در طی سال‌های گذشته، چه در زیرساخت‌ها و تجهیزات و عرصه‌های مختلف و چه در زمینه‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی افتخارات فراوانی را آفریده، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب در این بخش حساس راه زیادی را داریم که باید این مسیر به قوت طی شود.

خطیب موقت نماز جمعه بیان داشت: اولاً از همه فعالان در این عرصه حیاتی به ویژه رانندگان عزیز که در جریان دفاع مقدس هم شهید و هم جانباز دادند، قدرشناسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما نقش عظیمی را که این عزیزان در دفاع مقدس داشتند را از یاد نمی‌بریم، گفت: این عزیزان در جریان مبارزه با کرونا و در تامین امنیت غذایی و سایر عرصه‌ها تلاش‌های زیادی را داشته‌اند.

حاج علی اکبری ب بیان اینکه هشت و نیم درصد از تولید ناخالص ملی ما مستقیما مربوط به این حوزه است، ادامه داد: ما سالانه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در تردید جاده‌ای از طریق پایانه‌ها داریم، همچنین سالانه ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور از همین طریق جا به جا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزاران شرکت در این زمینه مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: همچنین ۵۳۰ هزار راننده در بخش باری و ۱۰۷ هزار نفر در بخش مسافری مشغول خدمت هستند، این یعنی موضوع، موضوع بسیار مهم و اساسی است لذا این فرصت غنیمت است برای اینکه اولاً توجه کنیم به این که این قشر زحمتکش امنای جان و ناموس و مال مردم هستند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: همه ما زندگیمان به نوعی وابسته به جریان حمل و نقل کشور و رانندگان در حوزه‌های مختلف است. اینکه کیفیت زندگی آن‌ها کیفیت مناسبی باشد و به ارتقای معنویت، رشد مهارتی، مسائل معیشتی و بیمه‌ای آن‌ها توجه شود، مسئله‌ای بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به زندگی این جمعیت بزرگ زحمتکش می‌تواند حال ملت ما را بهتر از این کنند، بیان داشت: انشاالله باید این مسئله مورد اهتمام مسئولین باشد، لذا توجه به این قشر زحمتکش از هر جهت به نظر بنده لازم است و انشاء‌الله باید در این زمینه اقدامات تازه‌ای صورت گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: علاوه بر این باید توجه داشته باشیم که مسئله حمل و نقل عمومی چه درون شهر و چه برون شهری عمدتا معطوف به تامین نیاز اقشار ضعیف و متوسط جامعه ماست که امکان استفاده از خودروی شخصی را ندارند. نزدیک کردن این شبکه عظیم و گسترده به استاندارد‌های تعریف شده و اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری در سال ۷۹ می‌تواند یک گام بلند در مسیر تحقق عدالت اجتماعی باشد.

وی تاکید کرد: از دولت و مجلس محترم توقع داریم که توجه به این بخش را در دستور کار قرار دهند. همچنین در شهر تهران و در کلانشهر‌های شبیه تهران مسئله حمل و نقل عمومی واقعاً مسئله جدی و اساسی است و کیفیت بخشی به این حوزه باید مدنظر قرار گیرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از اقدام مجلس برای تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تشکر کنیم. رتبه‌بندی معلمان یک خواست عمومی بود و امیدواریم که با همکاری مجلس و دولت به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/

نظر شما