شناسهٔ خبر: 51430580 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

باقری:

مذاکرات پس از چند روز وقفه ادامه خواهد یافت

مذاکره کننده ارشد ایرانی در حساب توییتری خود اعلام کرد که روز جمعه کمیسیون مشترک برجام برگزار خواهد شد و بعد از چند روز وقفه ادامه گفت‌وگوها را شاهد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ ( فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان) برای رفع تحریم‌ها صبح امروز (جمعه) در توییتی نوشت: پس از رایزنی‌ها با دیگر هیئت‌ها، بعدازظهر روز گذشته من و انریکه مورا برای ارزیابی وضعیت و بحث درباره مسیر پیش رو، دیدار کردیم.

‏وی افزود: این هفته پیشرفت خوبی داشتیم. امروز (جمعه) کمیسیون مشترک خواهیم داشت و بعد از یک وقفه چندروزه، مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است ساعت ۱۴ امروز به‌وقت وین (۱۶:۳۰ به‌وقت‌تهران) با حضور هیئت‌های ایران، اتحادیه اروپا و ۱+۴ در هتل کوبورگ برگزار شود.

دور هفتم مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذرماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و درنهایت چهارشنبه‌شب دهم آذرماه هیئت ایرانی دو سند به‌طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای. در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذرماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است.

انتهای پیام/۴۱۵۵/

نظر شما