شناسهٔ خبر: 51426539 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود سامانه بارشی قوی به کشور از جمعه

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود یک سامانه بارشی در پایان هفته به کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه بارندگی‌ها در استان‌های غربی کشور آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

خانم معصومه احمدی در مصاحبه با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته اکثر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار و آرام دارند و تنها در بخش‌هایی از سواحل شمالی کشور، شرق استان اردبیل و خراسان شمالی بارش‌های نسبتا خفیف و پراکنده‌ای داریم.

 

<div id="video-display-embed-code_7376759"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3304991/7376759?width=600&height=340"></script></div>

وی افزود: در بیشتر کلانشهر‌ها و نواحی صنعتی پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی روبرو هستیم و در کلانشهرهایی، چون تهران، کرج، اراک و اصفهان، هوا برای اکثر گروه‌های سنی ناسالم خواهد شد که در این خصوص هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی فعال و گسترده از غرب کشور، بارندگی‌ها در کشور آغاز می‌شود که در اکثر نقاط نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب و همچنین شمال کشور بارش‌هایی خواهیم داشت که عمدتا به شکل باران خواهند بود.

وی افزود: از دوشنبه هفته آینده هم، یک سامانه بارشی دیگر غرب و نیمه شمالی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بارندگی‌های آن سامانه هم به شکل باران خواهد بود و کاهش محسوس دما پیش بینی نمی‌شود.

احمدی افزود: با ورود این سامانه، شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود و در تهران هم در سه روز آینده و تا روز جمعه مهمترین پدیده گرد و غبار است، اما از روز جمعه بارندگی‌ها در تهران هم آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما