شناسهٔ خبر: 51417427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار تهران:

۳۴۵ پارک مادر و کودک در پایتخت رونمایی می شود

تهران_ ایرنا_ شهردار تهران با اشاره به تحکیم نظام خانواده و تغییر مدیریت شهری اعلام کرد: ۳۴۵ پارک مادر و کودک بزودی در محلات مختلف تهران رونمایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی خود با نخبگان منطقه ۱۷ تهران گفت: ۳۵۳ محله در تهران داریم که هر محله از تفاوت ها و ظرفیت های مختلفی برخوردار است که تلاش داریم با تشکیل قرارگاهی با محوریت مسجد، مدرسه و خانواده تکالیفمان را در محلات پیاده کنیم.

وی افزود: هم اکنون ۵۲ فعالیت در بخش های مختلف از جمله قرآنی، ادبی، ورزشی و سایر حوزه ها برای محلات تعریف کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نگاه شهروندان باید به مدیریت شهری تغییر کند گفت: یکی از اقدامات مهم دیگر ساخت مسکن برای افراد بی بضاعت است که در این طرح از ظرفیت شهرداری های مناطق استفاده خواهد شد، قطعا شهرداری ها زمین هایی برای ساخت مسکن دارند که این کار باید بسرعت دنبال شود.

تهران از وجود معتادان متجاهر پاک می شود

وی با اشاره به مشکلات کلانشهر تهران در آسیب های اجتماعی گفت: در این دو ماه گذشته جلسات مختلف در خصوص پاکسازی معتادین متجاهر برگزار شد که محور این کار بر عهده شهرداری سپرده شد و این نوید را به شهروندان می دهم که تا دو ماه آینده شهر تهران از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شود.

زاکانی با اشاره به فعالیت چهار هزار کودکان کار نیز گفت: رهبری بارها فرمودند که وقتی این کودکان را می بینم تنم می‌لرزد و باید تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در این زمینه حس مسئولیت داشته باشند و در این خصوص نیز شهرداری با کمک بهزیستی، نیروی‌انتظامی و سایر دستگاه ها اقداماتی انجام خواهد داد.

مناطق جنوبی از تبعیض رنج می برد

وی با اشاره به اینکه مناطق جنوبی تهران بدلیل تبعیض و بی توجهی دچار عقب ماندگی است گفت: در برخی مناطق جنوبی بی دقتی شده و دچار عقب ماندگی تاریخی هستند در عین حال این عقب ماندگی شهروندان را به قله افتخار رسانده و شهروندان همین منطقه ۱۷ با اهدای چهار هزار شهید در کشور نامدار شدند.

زاکانی ادامه داد: نگاه مدیریت شهری عوض شده و بنا داریم با نوکری مردم و پیگیری تحقق عدالت در شهر قابلیت مناطق جنوبی تهران را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از مجموع ۴ هزار و ۵۶۰ هکتار بافت فرسوده در تهران ۲۱۶ هکتار آن در منطقه هفده است گفت: این بافت برایمان یک فرصت است و مجموعه معماری و شهرسازی شهرداری تهران در جهت رونق بخشی به این بافت ها ایده هایی دنبال می کند و تلاش داریم مشوق هایی در این مناطق داشته باشیم تا رونق بخشی جدی در این مناطق سرعت پیدا کند.

شهردار تهران وجود باغ راه ۹ کیلومتری حضرت زهرا (س) را یک فرصت بی نظیر برای تهران دانست گفت: باید این پروژه برای شهروندان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ثمربخش باشد.

نظر شما