شناسهٔ خبر: 51415576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان: احیای خلیج گرگان به عزم ملی احتیاج دارد

گرگان - ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به نقش موثر خلیج گرگان در اکوسیستم منطقه گفت که احیای این پهنه آبی به عزم ملی احتیاج دارد.

صاحب‌خبر -

علی محمد زنگانه روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی گلستان با رییس قوه قضاییه اظهار داشت: به دلیل گستردگی مشکلات این خلیج، اقدامات استانی به تنهایی کافی نیست و باید از توان ملی برای حل آن استفاده کرد.

سال‌های گذشته خلیج گرگان حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشت که طی سال های اخیر بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آن خشک شد.

پسروی شدید و محسوس آب در سواحل، فراگیری و چنگ جلبک‌ها در اندک پهنه آبی باقی مانده، انتشار بوی بد و در ماه های اخیر هم پس‌زدن جزیره آکاز بیانگر آن است که فریاد خلیج گرگان به جایی نرسیده  است.

وی همچنین به مشکلات راه اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت: افزون بر ۹۰ هزار سهامدار این طرح، سال ها چشم انتظار حل مشکلات راه اندازی این واحد و رسیدن به پول های خود هستند.

ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در سفر اسفند سال ۸۴ رییس جمهوری وقت به استان مصوب شد و سال ۸۶ هم ساخت آن آغاز شد اما تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

مردم از پذیره نویسی ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان در آبان ۸۵ استقبال گسترده ای داشتند و افزون بر ۹۴ هزار نفر سهام این شرکت را خریدند اما با گذشت سال ها، هنوز چراغ مجتمع پتروشیمی گلستان در خاموشی به سر می برد و مردم در یاس و ناامیدی و انتظار برای صنعتی شدن استان و کسب درآمد هستند.

استاندار گلستان: احیای خلیج گرگان به عزم ملی احتیاج دارد

استاندار گلستان به جایگاه پایین این استان در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت که بهبود این وضعیت در گرو حمایت از فضای کسب و کار و جذب بیشتر سرمایه های بخش خصوصی در بخش تولید است.

وی همچنین وجود بازار اقتصادی کشورهای آسیای میانه از جمله روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان را فرصت مناسبی برای صادارات کالاهای تولدی گلستان دانست و گفت: راهکار رسیدن به این هدف و جذب بازار این کشورها، علاوه بر بهبود کیفیت کالاهای تولیدی، تسریع در اجرایی شدن منطقه‌ آزاد تجاری اینچه برون است.

استاندار گلستان به سهم ناچیز این استان از توسعه صنعت اشاره کرد و افزود : توجه و حمایت  از این بخش برای توسعه استان بسیار ضروری است .

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز پنجشنبه برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی گلستان از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد این استان شد.

 در سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان گلستان، اعضای شورای عالی قضایی از جمله دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی کل، رئیس سازمان پزشکی قانونی، رئیس دیوان عالی و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف نیز حضور دارند.

دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در نشست های شورای اداری و قضایی از دیگر برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان است.

نظر شما