شناسهٔ خبر: 51413325 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اقدام به انجام حملات هوایی به مناطقی در جنوب سوریه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۱۲:۵۰ بامداد پنجشنبه دشمن اسرائیلی با شلیک موشک از سمت جولان اشغالی، نقاطی در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

بر این اساس، سامانه‌های پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های متجاوز مقابله و بسیاری از آن‌ها را سرنگون کردند. این حمله، شهادت یک نظامی سوری و خسارات مادی به دنبال داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز اعلام کرد براساس اخبار تایید نشده هدف این حملات موشکی منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق بوده است.

روز شانزدهم آذر ماه نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اهدافی در بندر لاذقیه سوریه حمله کرد. منابع خبری این رژیم مدعی شدند که در حمله به بندر لاذقیه یک محموله تسلیحاتی را هدف قرار داده شد، این در حالی است که گزارش‌های میدانی حاکی از اصابت موشک‌های جنگنده‌های دشمن به محموله حاوی برنج و شکر بود.

پیشتر نیز، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز‌های متوالی رژیم صهیونیستی به اراضی سوریه همزمان با حملات تروریست‌ها در راستای استراتژی توطئه‌ها ضد سوریه است. این حملات به علت پایبندی سوریه به مواضع اصولی خود است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه در دفاع از اراضی و ملت خود و حاکمیتش با استفاده از همه ابزار طبق قانون اساسی و منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، درنگ نخواهد کرد.

گفتنی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها از حریم هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های جولان اشغالی یا از منطقه تنف تحت اشغال آمریکا به سمت اهدافی در سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما