شناسهٔ خبر: 51408119 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره کمبود دارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تایید کمبود ۴۰ قلم دارو گفت: نحوه اطلاع رسانی درباره کمبود دارو نباید به گونه‌ای باشد که موجب تشویش اذهان عمومی شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در برنامه روی خط خبر شبکه خبر گفت: زنجیره تامین دارو زنجیره‌ای به هم پیوسته است و هرگونه اختلال در این زنجیره می‌تواند منجر به کمبود دارو بشود.

سعیدلو افزود: وقتی سهمیه ارزی تامین کنندگان دارو و شرکت‌های دارویی تامین نشد یک مقدار تعداد اقلام دارویی که کمبود دارد افزایش پیدا کرد.

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: کمبود دارو در زمینه دارو‌های وارداتی بیشتر حس می‌شود، اما چون قسمتی از مواد اولیه و مواد مؤثره دارو‌ها وارداتی است این کمبود به دارو‌های تولید داخل هم تعمیم پیدا کرده است.

سعیدلو افزود: با توجه به استعلامی که از استان‌های مختلف گرفتیم یکسری از اقلام دارویی واقعا کم است.

او با بیان این که همیشه حدود ۳۰ تا ۴۰ قلم دارو کمبود داشته ایم گفت: در حال حاضر به دلایل و علل مختلف رقم کمبود دارویی به بالای ۱۰۰ قلم رسیده است.

اما سید حیدر محمدی - مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه برنامه با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی درباره کمبود بی سابقه دارو در کشور توضیح داد: این نحو اطلاع رسانی موجب تشویش اذهان عمومی میشود، درست است در بعضی اقلام دارویی کمبود داریم، اما این بی سابقه نیست و اگر نسبی حساب کنیم واقعا کمبود‌های دارویی ما نسبت به پارسال کاهش داشته است.

محمدی گفت: رسما اعلام کرده ایم که در آذر ماه ۴۰ قلم کمبود دارویی داریم و ما دارو‌هایی را که موجودی آن‌ها زیر یک ماه باشد جزو کمبود‌ها تلقی می‌کنیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان این که با رفع مشکل تامین ارز، کمبود‌ها رفع می‌شود گفت: ما دارو‌های وارداتی و برند را کمبود تلقی نمی‌کنیم و الزامی هم نداریم در این شرایط که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه است برند‌های اصلی را تامین کنیم مگر این که تولید داخل نداشته باشد.
<div id="video-display-embed-code_450963" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/832433/450963?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما