شناسهٔ خبر: 51402399 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

بارش سه روزه باران و برف در کشور از روز جمعه/ افزایش دما برای سواحل دریای خزر و اردبیل

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز جمعه این هفته از بارش سه روز باران و برف در کشور خبر داد و غرب سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، آسمان بیشتر مناطق کشور در سه روز آینده دارای جوی پایدار و آرام است که سکون نسبی هوا، کماکان موجب افزایش و انباشت غلطت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم در مناطق صنعتی و پرتردد و شهرهای تهران، اصفهان و کرج خواهد بود.

روز جمعه این هفته با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
 
روز شنبه آینده بارش‌ها در نواحی ذکر ادامه خواهد داشت، البته فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی تقویت می‌شود.
 
روز یکشنبه هفته آینده از شدت بارش در نواحی شمال غرب کاسته می‌شود و گستره فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز محدود هواهد شد.
 
غرب سواحل دریای خزر و اردبیل از بعد از ظهر امروز و فردا شاهد وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما خواهد بود.
 
امروز و فردا در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد ادامه دارد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک درو از انتظار نیست.
 
غرب خلیج فارس از اواخر وقت فردا (۲۵آذر) تا روز یکشنبه هفته آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.
 
آسمان امروز تهران نیمه‌ابری و غبارآلود پیش بینی می‌شود که بیشینه و کمینه دما در پایتخت ۱۰ و ۴ درجه خواهد بود.
 
بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین ومشهد با بیشینه دمای ۶ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان‌ کشور است.
 
 
 
انتهای پیام

نظر شما