شناسهٔ خبر: 51401426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی:

اهانت به ساحت نورانی ائمه اطهار(ع) و خاندان پاک پیامبر خاتم(ص) محکوم است

موج نیوز

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: هدف از این قبیل سخنان جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و ضربه به وحدت جهان اسلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی عنوان کرد: اظهارات تفرقه‌انگیز اخیر در جسارت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) را محکوم و نسبت به تحرکات دشمن برای اختلاف‌افکنی‌ها هشدار می دهیم.

حجت‌الاسلام‌ مروی  در ادامه این سخنان گفت: این سخنان موهوم و ضد وحدتتولیت آستان قدس رضوی  جسارت به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) را محکوم کرد نسبت به پاک‌ترین مخلوقات عالم هستی و اهل‌بیت مطهر پیامبر(ص) قلوب هر مسلمانی اعم از شیعه و سنی را جریحه‌دار کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین اظهار کرد: اهانت به ساحت نورانی ائمه اطهار(ع) و خاندان پاک پیامبر خاتم(ص) محکوم است و بیان این مهملات در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در خطبه‌های نماز جمعه نشانه‌ای از طراحی و دسیسه‌چینی دشمنان اسلام نسبت به امت مسلمان و تقریب مذاهب اسلامی بوده که گوینده خواسته یا ناخواسته در همین راستا عمل نموده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در آیه شریفه مودت، حب اهل‌بیت(ع) یکی از مبانی و اصول مشترک مذاهب اسلامی است، ممکن نیست فردی مسلمان باشد و نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ص) محبت نداشته باشد، اهل سنت محب و دوستدار اهل‌بیت(ع) هستند و به حضرات معصومین عشق می‌ورزند .

تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: حرم حضرت رضا(ع) سالانه میزبان زائران فراوانی از اهل سنت است، برادران اهل سنت کاروان زیارتی اربعین دارند و به زیارت عتبات عالیات می‌روند، لذا باید مراقب بود این قبیل اظهارنظر‌ها به‌پای برادران اهل سنت گذاشته نشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در خاتمه تصریح کرد: هدف از این قبیل سخنان جریحه‌دار کردن احساسات عمومی و ضربه به وحدت جهان اسلام است و مسلمانان با حفظ هوشیاری و تیزبینی، مراقب توطئه‌های ضد اسلامی دشمن برای ایجاد اختلاف در امت اسلام باشند؛ دست ناپاک دشمنان در اختلافات قومی و فرقه‌ای در طول تاریخ همواره مشهود بوده است.

نظر شما