شناسهٔ خبر: 51398400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

جمهوری آذربایجان خواهان توسعه روابط با ناتو شد

الهام علی‌اف گفت: هماهنگی نظامی عملیاتی میان نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و ناتو در حال توسعه است.

صاحب‌خبر -

آناج-گروه ترکیه و قفقاز؛ الهام علی‌اف رئیس‌جمهوری آذربایجان گفت هماهنگی نظامی‌عملیاتی میان نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و ناتو در حال توسعه است و جمهوری آذربایجان خواهان توسعه روابط با ناتو است.

“الهام علی‌اف” رئیس‌جمهور آذربایجان و “ینس استولتنبرگ” دبیرکل ناتو امروز در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان با کشورهای عضو ناتو همکاری‌های راهبردی دارد.

رئیس‌جمهور آذربایجان همچنین با اشاره به لزوم اجرای مفاد توافقنامه سه‌جانبه گفت: ما درباره احداث جاده و راه‌آهن اتصالی شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان به نخجوان از طریق ارمنستان توافق کرده‌ایم. اما مسیر راه جاده‌ای هنوز مشخص نشده است و ما این موضوع را به‌طور قطع امروز در دیدار سه‌جانبه با حضور رئیس شورای اروپا مذاکره خواهیم کرد.

وی تأکید کرد استفاده از کریدورهای “زنگزور” و “لاچین” باید یکسان باشد، زیرا بیانیه سه‌جانبه به وضوح تأکید می‌کند جمهوری آذربایجان امنیت و دسترسی بدون مانع از این مسیر را تأمین خواهد کرد و ارمنستان هم باید همین شرایط را میان جمهوری خودمختار نخجوان و سایر مناطق جمهوری آذربایجان فراهم کند.

رئیس‌جمهور آذربایجان افزود هیچ پستی در راهروی “لاچین” وجود ندارد و در کریدور “زنگزور” هم هیچ پست گمرکی نباید ایجاد شود و در صورتی که ارمنستان بخواهد محموله و ترددها را کنترل کند، ما هم پست گمرکی در کریدور “لاچین” ایجاد خواهیم کرد. بنابراین باید یا در هر دو طرف پست گمرکی ایجاد شود و یا باید در هیچ‌کدام نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما