شناسهٔ خبر: 51396858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاونان وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره ناتو گفت وگو کردند

مسکو - ایرنا - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز با کارن دونفرید دستیار امور اروپا و اوراسیای وزارت خارجه آمریکا دیدار کرد و محور گفت و گوهای دو طرف را مسائل اوکراین و ناتو تشکیل می داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش های خبرگزاری تاس و ریانووستی، «کارن دونفرید» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز (چهارشنبه) به وزارت خارجه روسیه رفت و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه که مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی این کشور و مسئول امور آمریکا در وزارت خارجه روسیه است، دیدار و تبادل نظر کرد.  

 مقام آمریکایی نزدیک به ۴۰ دقیقه با طرف روسی دیدار کرد و پس از خروج از ساختمان وزارت امور خارجه روسیه هم از گفت و گو با رسانه ها و پاسخ دادن به سوالات آنها خودداری کرد.  

دیدار معاونان وزیران خارجه روسیه و آمریکا در پشت درهای بسته برگزار شد و بر اساس گزارش ریانووستی، در دستور کار آن وضعیت پیرامون اوکراین و تنش های بوجود آمده در این رابطه بین روسیه و ناتو و درخواست مسکو از این سازمان برای ارائه تعهد عدم گسترش به شرق قرار داشت.  

 انتظار می رود، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا امروز با دیمیتری کوزاک معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه دیدار کند.   

ریابکوف پیش از دیدار با دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با ریانووستی خاطرنشان کرد که روسیه امیدوار است طرف آمریکایی در آن دیدار ، علاقه واقعی به ایده ارائه شده از سوی مسکو درباره تضمین های امنیتی را نشان دهد.

 معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که بیانیه کاخ سفید در مورد اعزام نیروهای آمریکایی به اروپای شرقی، سیاست روس ستیزی و نیز انتقام گیری حکومت اوکراین را تشدید می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز دیروز در گفت و گوهای تلفنی با سران فرانسه و فنلاند بر ضرورت ارائه تضمین های امنیتی به روسیه از سوی پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو)  تاکید کرد.

نظر شما