شناسهٔ خبر: 51395976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسیناسیون تمام عشایر کوچ‌رو کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : تمام عشایر کوچ‌رو کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به لحاظ ویژگی‌هایی که دارد مکان مناسبی برای کوچ عشایر بوده و هر سال پذیرای تعدادی از عشایر کوچنده داخل و یا خارج استان است، گفت : بسیاری از این عشایر از سمت جنوب و از استان‌های ایلام و خوزستان به این استان می‌آیند.

او توجه ویژه به عشایر کوچنده و ارائه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر مولد را ضروری و یکی از ارکان اساسی و وظایف مراکز بهداشت دانست و گفت : در پی شیوع بیماری کرونا، عشایر هم به دلیل داشتن مناسبت‌های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید بیماری کرونا قرار گرفته اند.

شکیبا افزود: به منظور ایمن سازی عشایر و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری، برنامه ریزی‌های خوبی جهت غربالگری به موقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان‌ها و واکسیناسیون این گروه توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،افزود: از ابتدای مرداد ماه همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر کرمانشاه نیز در دستور کار قرار گرفت و تاکنون از مجموع جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر ساکن در چادر نزدیک به ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۶ درصد نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

او ادامه داد: این امر توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم‌های سیار سلامت انجام شده است.

شکیبا گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های پیش رو در زمینه واکسیناسیون است و در این راستا تلاش همکاران بخش سلامت و نیرو‌های بهداشتی بسیار قابل تقدیر است .

انتهای پیام/د

نظر شما