شناسهٔ خبر: 51395021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مسئولان علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را توضیح دهند

معاون اول قوه قضائیه گفت: مسئولان علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را توضیح و به مردم بگویند که چقدر رانت ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حجت الاسلام والمسلمین مصدق امروز و در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی مفتح تهران تصریح کرد: مسئولان بگویند که چرا دلار ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده اند، بگویند چقدر این مسئله رانت ایجاد و اساسا این ارز دولتی در جای خود هزینه نشد، مسئولان این مسایل را بگویند تا مردم توجیه شوند.

مصدق تصریح کرد: به مشکلات کمبود قاضی و نیروی قضایی در تهران واقف و به صورت ویژه رسیدگی می‌کنیم و رئیس دستگاه قضا دایم در حال پیگیری وضع معیشتی و حقوقی کارکنان قضایی است و روزنه‌های امیدی هم ایجاد شده است و ما امیدواریم مطالبه معیشتی کارکنان قوه قضائیه محقق شود. مجتمع قضایی مفتح ۲۴شعبه حقوقی و خانواده و ۴شعبه اجرای احکام دارد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین ضمن استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه کنندگان، دستورات لازم را برای رسیدگی به درخواست‌های آنان صادر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق طی سخنانی خطاب به کارکنان این مجتمع تاکید کرد تمام تلاش‌ها باید معطوف به رسیدگی به پرونده‌های مردم به‌طور دقیق و سریع باشد.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دشمن به واسطه شایعه‌پراکنی، برای القاء ناامیدی به مردم تلاش می‌کند و تمام همت خود را بر این نهاده که امیدی را که در دل مردم ایجاد شده‌است، نابود کند.

وی با بیان اینکه در دوره تحول و تعالی خدمات بی‌نظیری به مردم ارائه شده است، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته سطح رضایت مردم از قوه قضاییه و کارکنان بالا است.
 
میانگین حقوق کارکنان قوه قضاییه از ۴۰ دستگاه حاکمیتی کمتر است
حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق با انتقاد از انتشار برخی اخبار در ماجرای دروغین حقوق ۱۸۴ میلیون تومانی یکی از کارکنان قوه قضاییه اظهار کرد: شرمنده همکاران اداری و قضایی خود هستیم که با حقوق ۲ میلیون و ۳ میلیون تومانی زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق در ادامه با بیان اینکه بررسی میانگین حقوق ۴۰ نهاد حاکمیتی حکایت از این دارد که میانگین دریافتی همکاران قوه قضاییه از این ۴۰ نهاد حاکمیتی کمتر است، تأکید کرد: دریافتی همکاران ما بسیار پایین است و خواسته ما این است که حقوق آنان مانند دیگر نهاد‌ها یا مقداری کمتر از آن‌ها باشد.

نظر شما