شناسهٔ خبر: 51391583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس:

دستگاه های اجرایی همه مسایل را بر دوش شهرداری بندرعباس نگذارند

لیدا رضایی

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: حساسیت  در مجموعه سازمانها و ارگان‌های شهری  پیرامون این مساله ایجاد نشده و باید همه سازمانها خود را در قبال این بحران مسؤل بدانند و همه مسایل را بر دوش شهرداری نگذارند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل موحدی نژاد در هجدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس با دستور کار اقدامات انجام شده پیرامون مبارزه و پیشگیری از انتشار پشه آئدس گفت: شهرداری به وظایف خود پیرامون این مساله عمل میکند و قطعا جان مردم برایش اهمیت دارد اما باید برای یک کار فراگیر نشست های  تخصصی هفتگی برگزار شود و مسئولیت ها بین سازمان‌های مختلف تقسیم شود تا کار فراگیر باشد. 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: آمار و ارقام عملکرد شهرداری و خدمات شهری مشخص و کاملاً شفاف است و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهر بندرعباس اقدامات پیشگیرانه از انتشار پشه آئدس در شهر در حال انجام است. 

وی گفت :حساسیت  در مجموعه سازمانها و ارگان‌های شهری  پیرامون این مساله ایجاد نشده و باید همه سازمانها خود را در قبال این بحران مسؤل بدانند و همه مسایل را بر دوش شهرداری نگذارند.

موحدی نژاد افزود :در دوازده ناحیه شهر بندرعباس تیمهای بحران ایجاد و در حال فعالیت هستند و اگر دستگاهها و سازمان‌های دیگر همراه باشند قطعا میتوانیم از وقوع بحران جدی جلوگیری کنیم. 

 این مقام مسؤل اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهر بندرعباس باید هفتگی تشکیل شود و همه دستگاهها باید  به طور جدی پای کار باشند تا شهر به وضعیت بحرانی و حاد نرسد. 

معاون خدمات شهری شهرداری با اشاره به آموزش چهره به چهره مردم در محلات تصریح کرد :جمع آوری نخاله ها ،زباله ها شهری و بهداشتی ،جمع آوری لاستیک های مستعمل سطح شهر ،بهسازی و پاکسازی خورها و مکان‌های تجمع آب شیرین، لایروبی جوی های آب و کانالهای دفع آب های سطحی در شهر به طور روزانه انجام می شود.

موحدی نژاد در ادامه سخنان خود بیان کرد: شهرداری بندرعباس آماده است تابلو ها و بیلبوردهای سطح شهر را برای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان پیرامون مساله پشه آئدس در اختیار سازمانها و نهادها قرار دهد و فکر جمعی و حرکت گروهی در موقع بحران قطعا اثر بخش تر و راهگشا خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: در بحث  پاکسازی مرمت و لایروبی خورها همه شهرداری را مسؤل می دانند در حالی که در قانون این مسأله فقط بر عهده شهرداری نیست و نیاز است با تعامل بیشتر ارگانهای مسؤل مشکل ریشه ای حل شود.

انتهای پیام

نظر شما