شناسهٔ خبر: 51388467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نیروی هوایی کویت جنگنده‌های «یوروفایتر» را دریافت کرد

فارس

منابع خبری از تحویل دو فروند جنگنده یوروفایتر ساخت ایتالیا به کویت از مجموع بیست و هشت فروند جنگنده سفارش شده این کشور خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شرکت ایتالیایی «لئوناردو» روز سه شنبه اعلام کرد که دو فروند از ۲۸ فروند جنگنده «یوروفایتر» سفارش کویت به این کشور واقع در حاشیه خلیج فارس تحویل داده شده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز» این دو هواپیمای جنگنده از ایتالیا پرواز کردند و با اسکورت سوخت‌گیری توسط دو تانکر «کی سی- ۷۶۷ » نیروی هوایی و دو فروند یوروفایتر ایتالیا راهی کویت شدند.

شرکت لئوناردو گفت، خلبانان کویتی در اسکادران چهارم نیروی هوایی ایتالیا در پایگاه هوایی «گروستو » در مرکز ایتالیا آموزش دیدند. ایتالیا جنگنده‌های سفارش کویت رادارهای جدید اسکن الکترونیکی تجهیز کرده است. این رادار قرار است در جنگنده‌های یوروفایتر سفارش قطر نیز نصب شود.

«آلساندرو پروفومو» مدیرعامل شرکت لئوناردو، گفت: «تایفون‌های یوروفایتر که ما برای نیروی هوایی کویت ساخته و تولید کرده‌ایم، پیشرفته‌ترین جنگنده  در تاریخ ساخت این جنگنده اروپایی هستند.»

«الینا رومانوسکی» سفیرسابق  آمریکا در کویت پیشتر در گفت‌وگویی با روزنامه «الانباء» این کشور، روابط  بر تمایل واشنگتن در تجهیزنیروهای مسلح کویت به جدیدترین تجهیزات نظامی تاکید و اعلام کرده بود که  آمریکا نیروی هوایی کویت را به اولین جنگنده «اف-۱۸ سوپر هورنت»  (F/ A ۱۸ Super Hornet) و نیروهای زمینی آن را به ۲۱۸ تانک « M۱A۲» مجهز کرده است.

شرکت آمریکایی «بوئینگ» اعلام کرده بود که  قصد دارد در قراردادی ۱.۵ میلیارد دلاری ۲۸ فروند جنگنده «اف-۱۸» موسوم به «سوپر هورنت» برای نیروی هوایی کویت تولید کند. کویت قصد دارد ۲۲ فروند نوع تک سرنشین این هواپیما (نوع ای) و ۶ فروند از مدل دو سرنشین این جنگنده پیشرفته را بخرد.

نیروی هوایی گفت بر اساس آخرین آمارها به ۱۰۷ فروند جنگنده مجهز است، اما ضعف خلبانان این کشور و عدم مهارت لازم در انجام ماموریت‌های هوایی  توان انجام  عملیات نیرو هویی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس را کاهش داده است.

نظر شما