شناسهٔ خبر: 51384162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

طحان نظیف:

نسبت به تمام موضوعات قانون اساسی حساسیت داریم

سخنگوی شورای نگهبان درباره اجرا نشدن اصل ۵۰ قانون اساسی و بروز بحران‌های زیست‌محیطی همچون آب در ایران گفت: ما نسبت به تمام موضوعات قانون اساسی حساسیت داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت که ثبت حقوق و مزایای کارکنان شورای نگهبان در سامانه «ثبت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی» اخیراً به این نهاد منعکس شده و این کار در حال انجام است.

طحان نظیف درباره بهره‌گیری شورای نگهبان و پژوهشکده این شورا از پژوهش‌ها گفت: ما در شورای نگهبان به موضوع پژوهش و حقوق اساسی اهتمام داریم و هیچ موضوعی را در دستور کار شورای نگهبان قرار نمی‌دهیم مگر این‌که مجمع مشورتی فقهی ما در قم و مجمع حقوقی ما در تهران نسبت به آن موضوع اظهارنظر مکتوب انجام داده باشد و قبل از اظهارنظر مکتوب این دو مجمع نیز از نظرات کارشناسی کسانی که مخاطب قانون هستند بهره می‌گیریم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه، درباره اجرا نشدن اصل ۵۰ قانون اساسی و بروز بحران‌های زیست‌محیطی همچون آب در ایران گفت: ما نسبت به تمام موضوعات قانون اساسی حساسیت داریم.

وی افزود: اگر موضوع به نحو روشنی در یکی از مصوبات مجلس با قانون اساسی مغایرت داشته باشد حتماً به آن موضوع ورود می‌کنیم اما برخی اوقات بحث، بحث کارشناسی است و موضوع روشن نیست اما باز هم‌ از نظرات کارشناسان بهره‌ می‌بریم اما برای اعلام مغایرت با قانون اساسی باید موضوع کاملاً روشن‌ باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: مطمئن باشید درباره اصل ۵۰ و محیط‌زیست کاملاً حساسیت داریم.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما