شناسهٔ خبر: 51379062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گامهای آنکارا و ابوظبی برای تنش زدایی، چاووش اوغلو به امارات سفر کرد

تهران - ایرنا - در ادامه رایزنی ها و تلاش های دیپلماتیک برای رفع تنش در روابط آنکارا - ابوظبی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به امارات سفر کرد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» در این باره نوشت که همزمان با افزایش تلاش‌های سیاسی برای بهبود روابط تیره‌ آنکارا و ابوظبی، وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه این کشور برای گفت‌وگو درباره مناسبات دوجانبه و دیدار با بازرگانان ترک در «دبی» دیروز دوشنبه به امارات سفر کرد.
وزیر خارجه ترکیه پس از سفر اخیر «محمد بن زاید آل نهیان» به آنکارا که با هدف بررسی روابط و رفع تنش در مناسبات امارات و ترکیه در سطوح مختلف صورت گرفت، وارد ابوظبی شد.
وزارت امور خارجه ترکیه اعلام کرد که سفر چاووش اوغلو به امارات دو روز (۱۳ تا ۱۵ دسامبر) به طول خواهد انجامید. 
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ترکیه، در چارچوب گفت‌وگوهایی که در این سفر با مقامات اماراتی انجام می‌شود، ابعاد مختلف روابط آنکارا - ابوظبی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در باره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز تبادل نظر خواهد شد.
چاوش اوغلو به دعوت رسمی «عبدالله بن زاید آل نهیان»، همتای اماراتی خود به این کشور سفر کرده است.
دیدار وزیر خارجه ترکیه از امارات در پی سفر محمد بن زاید به آنکارا و ملاقات وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه با هدف گشودن صفحه تازه ای در روابط دو کشور انجام شده است.

روابط ترکیه و امارات تحت تاثیر مسایلی مانند گروه «اخوان المسلمین»، کودتای نظامی علیه اردوغان، حضور در آفریقا، بحران قطر، کودتای مصر و  اوضاع سوریه و لیبی در یک دهه گذشته بسیار پر تنش بوده است و دیدار اخیر مقام های دو کشور از پایتخت های هم در راستای تنش زدایی و حل و فصل اختلافات انجام می شود.

نظر شما