شناسهٔ خبر: 51371198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد ۴۶ درصدی واردات از گمرکات کرمانشاه/ ورود ماشین‌آلات خط تولید افزایش یافت

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۶ درصد رشد و از لحاظ وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بختیار رحمانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: ۹۵۲ هزار کالا به ارزش یک‌میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار در هشت ماه گذشته از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: این میزان صادرات با وزن بیش از ۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۵ درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: ۶۹۵ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۶۷۱ دلار با وزن یک ‌میلیون و ۷۳۶ هزار و ۹۵۶ تن از کالا‌های فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و شوشمی اظهار و صادر شده است.

وی عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را کاشی و سرامیک، میلگرد وفولاد، محصولات پلاستیکی، میوه و تره بار و ... اعلام کرد و گفت: بیشتر این کالا‌ها به کشور عراق صادر شده است.

رحمانی‌پور همچنین مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در هشت ماهه سال جاری را ۴۵ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار به وزن ۱۶ هزار و ۳۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۶ درصد رشد و از لحاظ وزن ۷ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عمده کالا‌های وارداتی در هشت ماهه سالجاری شامل آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری سیلد اسید، انواع تایر و... است.

انتهای پیام/پ

نظر شما