شناسهٔ خبر: 51363914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

۹۸ درصد دفاتر پیشخوان دولت در رتبه‌بندی شرکت کردند

صاحب‌خبر -
 
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان رگولاتوری اعلام کرد: در ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی دفاتر پیشخوان دولت در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ از مجموع ۸ هزار و ۳۰۲ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۸ هزار و ۲۸۰ دفتر در این ارزیابی مشارکت کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی‌شاد گفت: براساس نتایج این سامانه، ۴ هزار و ۹۱۳ دفتر رتبه یک، ۳ هزار و ۳۰۴ دفتر رتبه دو و ۶۳ دفتر نیز رتبه سه را کسب کرده‌اند.
وی در مورد اهداف رگولاتوری از ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان عنوان کرد: ارتقای کیفیت ارایه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، توزیع عادلانه و هدفمند خدمات، دسته‌بندی و ارایه خدمات دستگاه‌ها بر اساس رتبه‌بندی انجام شده از جمله مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است.
حی‌شاد با اشاره به رشد مشارکت دفاتر پیشخوان شهری از ۶۱ درصد در نیمه دوم سال گذشته به ۹۸ درصد در نیمه اول سال جاری، بیان کرد: دلیل تاکید رگولاتوری بر مشارکت دفاتر پیشخوان برای خوداظهاری این است که اگر شاخص‌های موثر در ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر مانند، مساحت دفتر، تعداد پرسنل و... تغییر کرده باشد، ارزیابی آنها براساس اطلاعات جدید انجام شده و حقی از آنها ضایع نشود.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری افزود: بر همین اساس، دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ شرکت نکرده‌اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می‌توانند در ارزیابی و رتبه‌بندی شش ماهه دوم سال جاری شرکت کنند، چرا که تنها در این دوره به دلیل شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، دفاتری که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند، براساس اطلاعات موجود در سامانه صدور پروانه رگولاتوری رتبه‌بندی شدند.
در اینجا می‌توانید لیست نتایج رتبه‌بندی دفاتر را به تفکیک رتبه مشاهده کنید.
 

نظر شما