شناسهٔ خبر: 51362989 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

انتشار تمبر مشترک ایران و چین به مفهوم تحکیم روابط دو کشور است

صاحب‌خبر -
 
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، انتشار تمبر پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین را به مفهوم تحکیم روابط دو کشور برشمرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست؛ آیین رونمایی از تمبر «پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران وچین» با حضور سفیر جمهوری خلق چین در ایران، روسای ایکوم و موزه ارتباطات کشور در موزه ملی ارتباطات برگزار شد. 
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه انتشار این تمبر حاکی از روابط دیپلماتیک خوب و ویژگی های فرهنگی میان دو کشور است گفت: بی تردید رونمایی از تمبر مشترک ایران و چین، تحکیم روابط و توسعه فرهنگی را نشان می دهد و حضور این تمبرها در کشورهای مختلف جهان روابط نزدیک دو کشور را نمایان می کند..
معاون وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه تمبر مشترک ایران و چین منقوش به دو پل از میراث گذشته دو کشوراست، افزود: این پل های تاریخی از دیرباز پل ارتباطی بین کشورها بوده و مفهوم آن بر روی این تمبر، برقراری و تحکیم روابط دو کشور است.
سبحانی فر با اشاره به تفاهم نامه ای که پیش از این با پست چین منعقد شده بود، گفت: انتشار تمبر مشترک یکی از بندهای این تفاهم نامه بوده است که امروز شاهد این رویداد فرهنگی هستیم و این تمبر در چرخه مبادلات پستی کشورها قرار می گیرد.
وی افزود: یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه احیای جاده ابریشم و مبادلات پستی است که قطعا با توسعه روابط خوب دو کشور انجام می شود و از بستر مناسب پستی در روابط تجاری بیشتر استفاده می کنیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، تمبر را  یکی از معتبرترین داشته‌های فرهنگی کشورها برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های تمبر مشترک با کشورها، همواره در انتقال تاریخ و فرهنگ نقش ویژه ای دارد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان این که، تمبر در کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می شود، گفت: این رسانه با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیر، نقش های گوناگونی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ایفا می کند.
سفیر چین در ایران نیز با معرفی خود به عنوان یک کلکسیونر تمبر، گفت: تمبرها را می شود شناسنامه کشور و یا دایره المعارف فشرده نامید که می‌تواند تاریخ و تمدن؛ آداب و رسوم و پیشرفت های اجتماعی یک کشور را ثبت و منعکس کند.
وی افزود: طرح منقوش بر تمبر مشترک ایران و چین که تصاویر پل‌های گوانگ جی چین و خواجوی اصفهان است؛ هنر معماری نفیس باستانی دو کشور را نشان می‌دهد و نماد این است که دو کشور از طریق پل دوستی به هم متصل شده اند.
چانگ هوا ادامه داد: در نیم قرن گذشته روابط ایران و چین با عبور از آزمون های تحولات بین المللی به طور مداوم توسعه یافته و دوستی بین دو ملت با گذشت زمان تقویت شده است.

نظر شما