شناسهٔ خبر: 51362047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات یمن؛

حملات وحشیانه جنگنده های سعودی به یمن/ برجسته‌ترین فرمانده ائتلاف سعودی کشته شد

صاحب‌خبر -
حملات وحشیانه جنگنده های سعودی به یمن/ برجسته‌ترین فرمانده ائتلاف سعودی کشته شد
خبرگزاری آریا- برجسته‌ترین فرمانده ائتلاف متجاوز طی عملیاتی اطلاعاتی در جنوب مأرب کشته شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، منابع وابسته به ائتلاف سعودی اعلام کردند، سرلشکر «ناصر الذیبانی» فرمانده ائتلاف متجاوز در نبرد مأرب کشته شده است.
الذیبانی به همراه تعداد دیگری از فرماندهان وابسته به ائتلاف سعودی طی عملیات اطلاعاتی نیروهای صنعاء در جبهه «البلق» مأرب کشته شدند.
الذیبانی برجسته‌ترین فرمانده نظامی ائتلاف سعودی در مأرب به شمار می‌رفته است.
ائتلاف متجاوز به یمن هنوز رسما این خبر را تأیید یا رد نکرده و واکنشی نشان نداده است.
"ناصر الذیبانی" از برجسته‌ترین فرماندهان نظامی دولت مستعفی یمن به همران ده‌ها تن از عناصر مزدورِ وابسته به ائتلاف متجاوز در جریان نبرد مأرب کشته شدند.
برخی منابع خاطرنشان کردند همزمان با وقوع درگیری‌های خشونت‌باری در رشته‌کوه جنوبی مشرف به شهر مأرب و رشته‌کوه‌های "البلک الاوسط" و "البلک الشرقی"،الذیبانی در جریان حمله موشکی به یکی از اردوگاه‌های ائتلاف در داخل شهر کشته شد.
مزدوران ائتلاف متجاوز، عصر دیروز با حمایت و پشتیبانی گسترده جنگنده‌های سعودی عملیاتی را برای بازپس‌گیری این رشته‌کوه استراتژیک صورت دادند که با شکست مواجه شدند.
در جریان این عملیات، که به عقب‌نشینی این عناصر مزدور منتهی شد، ده‌ها تن از آنها کشته و مجروح شدند.
در مقابل، نیروهای صنعا طی ساعات گذشته به پیروزی‌های بزرگی در این منطقه به‌ویژه اطراف "الفلج"- دروازه جنوبی شهر مأرب- دست یافته‌اند و پیشروی‌های نیز در رشته‌کوه "البلک الاوسط" و در "وادی اللجمه و النقیعه"، که از مناطق مهم در "وادی عبیده" به‌شمار می‌آید، داشتند.
روز گذشته "حسین العزی" معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود درباره آخرین تحولات آزادسازی مأرب نوشت، موضوع مأرب تمام شده و آنچه "مزدوران" می‌گویند هیاهوی توخالی و سروصدای بی مورد است.
وی افزود، آزادسازی حتمی مأرب برای منازعه یا کوبیدن طرف دیگری نیست بلکه ضرورت‌های امنیتی، مقابله با تروریسم و تمایل به بلوغ اراده صلح، این نبرد را ایجاب کرده و درک این حقایق مهم است.
نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است. مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است.

«ناصر الذیبانی» کیست؟
سرلشکر "ناصر الذیبانی" رئیس آنچه "سازمان عملیات نظامی" وابسته به وزارت دفاع حکومت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مسعفی یمن نامیده می شود، طی درگیری های جبهه جنوبی شهر مأرب کشته شد.
وی در حکومت سابق یمن دوره های آموزشی ذیل را گذراند: فرماندهی تیپ، فرماندهی گردان، فرماندهی گردان های نیروهای امنیتی مرکزی سابق، افسری گارد ریاست جمهوری، آذرخش، چتر نجات، امنیت و حفاظت و حقوق بشر.
الذیبانی مدال وظیفه را در سال 1994 میلادی دریافت کرد. علاوه بر آن، لوح تقدیرهایی از سوی رئیس ستاد و یگان های نظامی به او اهدا شد.
وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده جنگ، در پلیس نظامی به عنوان فرمانده گروهان مشغول به کار شد. پس از آن سمت معاون فرمانده امور فنی را بر عده گرفت و سپس، به دفتر فرمانده ارشد نیروهای مسلح منتقل شد. بعد از آن نیز در اطلاعات نظامی انجام وظیفه کرد.

حملات وحشیانه جنگنده های سعودی به یمن
جنگنده‌های متجاوز سعودی-آمریکایی حدود 30 بار استان‌های حجّه، مأرب، تعز و الحدیده یمن را بمباران کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، سه شهروند یمنی در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی به شهرستان حرض در استان حجه شهید و دو نفر زخمی شدند.
از طرف دیگر یک بمب خوشه‌ای برجای مانده از متجاوزان در شهرستان عبس در استان حجه منفجر شد. در این انفجار یک دست و یک پای کودکی قطع شد.
در حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی به شهرستان حرض در استان حجه یک خانواده هدف قرار گرفت که بر اثر آن یک زن، یک کودک و یک سالمند شهید شدند و خانه نیز به طور کامل ویران شد.
یک شهروند یمنی نیز در شهرستان شدا در استان صعده بر اثر تیراندازی یک تک تیرانداز ارتش سعودی به شهادت رسید.
متجاوزان و مزدوران وابسته به آنان به نقض توافقنامه آتش بس در استان الحدیده ادامه دادند.
جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی 21 بار شهرستان الوادی, 4 بار شهرستان صرواح در استان مأرب و یک بار شهرستان مقنبه را در استان تعز بمباران کردند.
متجاوزان و مزدوران آنان همچنین 155 بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند.
بمباران شهرستان الصلیف در یک نوبت، حملات با هواپیما‌های جاسوسی در پنج نوبت به شهرستان‌های حیس و الجبلیه و همچنین حملات با توپخانه و سلاح‌های مختلف از جمله موارد نقض آتش بس در استان الحدیده است.

تسلیحات آمریکایی برای کشتار مردم یمن استفاده می‌شود
یک منبع رسمی در وزارت خارجه یمن تلاش کشورهای ائتلاف متجاوز و حامیان آن برای طفره رفتن از جنایات خود در یمن را به سخره گرفت.
منبع مذکور در گفت‌وگو با خبرگزاری یمن( سبأ) تأکید کرد رهبران نظامی و سیاسی رژیم‌های سعودی و امارات و همچنین واشنگتن، لندن و برخی پایتخت‌های دیگر در خط مقدم کسانی هستند که باید اطمینان حاصل شود که آنها از پاسخگویی در مورد تخلفات و جنایاتی که ائتلاف متجاوز مرتکب می‌شود، فرار نمی‌کنند.
این منبع تصریح کرد این جنایات جنگی با حمایت لجستیکی و اطلاعاتی و نیز تحویل تسلیحات و مهماتی، که از انبارهای پنتاگون، ارتش انگلیس و برخی کارخانه‌های تسلیحاتی در اروپا و دیگر کشورها تأمین می‌شود، صورت می‌پذیرد.
این مسئول یمنی متذکر شد حجم عظیم موشک‌های هدایت‌شونده و انواع مهمات و نیز بمب‌های خوشه‌ای، که توسط هواپیماهای آمریکایی و انگلیسی حمل می‌شود، در جریان بمباران تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی و خدماتی مورد استفاده قرار گرفته و هزاران تلفات برجای گذاشته است.

نظر شما