شناسهٔ خبر: 51352314 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ویروس کرونا

دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد جواب آزمایش کرونای رئیس جمهور این کشور مثبت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دفتر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در بیانیه ای از مثبت بودن جواب آزمایش سیریل رامافوسا، رئیس جمهور این کشور به ویروس کرونا خبر داد.

 دربیانیه دفتر ریاست جمهوری رامافوسا آمده است رئیس جمهور در کیپ تاون قرنطینه شده و تحت درمان است. رامافوسا که واکسینه شده بود پس از ترک مراسم یادبود اف دبلیو دکلرک، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی روز یکشنبه در کیپ تاون احساس ناخوشی کرد.

این رهبر ۶۹ ساله اکنون در کیپ تاون قرنطینه شده و از سوی سرویس بهداشت نظامی آفریقای جنوبی تحت نظر است. او تمامی مسئولیت‌های خود را برای هفته آینده به دیوید مابوزا، معاون رئیس جمهور  واگذار کرده است.

اینکه رئیس جمهور آفریقا به سویه امیکرون مبتلا شده است یا خیر هنوز مشخص نشده و دفتر ریاست جمهوری هم در این باره صحبتی نکرده است.

رامافوزا و تیمش هفته گذشته در جریان بازدید از چهار کشور غرب آفریقا چندین بار آزمایش کرونا داده بودند. آزمایش برخی از اعضای هیئت رئیس جمهور در نیجریه مثبت شد و مستقیما به آفریقای جنوبی بازگشتند. در طول بقیه سفر، آزمایش رامافوسا و هیئت همراهش منفی بود.

رئیس‌جمهور و هیئت همراه در روز چهارشنبه ۸ دسامبر ۲۰۲۱ پس از منفی شدن نتایج آزمایش از جمهوری سنگال به آفریقای جنوبی بازگشتند. آزمایش رئیس جمهور در بازگشت به ژوهانسبورگ در ۸ دسامبر نیز منفی بود. به افرادی که با رئیس جمهور در تماس بودند توصیه می‌شود که مراقب علائم باشند یا آزمایش کرونا بدهند.

آفریقای جنوبی در حال حاضر با موج جدیدی از شیوع کرونا درگیر است. طی ۲۴ ساعت گذشته این کشور بیش از ۱۸ هزار ابتلای جدید را گزارش کرده است که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها ویروس اُمیکرون بوده است. 

انتهای پیام/

نظر شما