شناسهٔ خبر: 51346546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد

همزمان با آغاز فصل سرما و افزایش احتمال انتقال کرونا در آمریکا، شمار قربانیان کووید-۱۹ در ایالات متحده از ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شمار قربانیان کرونا در آمریکا امروز (یک‌شنبه) و همزمان با شیوع سویه اُمیکرون این ویروس از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد.

در حالی که زمستان در این کشور آغاز شده و سویه اُمیکرون در آمریکا با سرعت بیشتری در حال انتقال است، تعداد مرگ‌ومیر کرونایی در این کشور از جمعیت کل ایالت «داکوتای شمالی» هم بیشتر شده است.

همچنین علی‌رغم وجود واکسن و تزریق به شهروندان در آمریکا، به دلیل شیوع گونه‌هایی از جمله اُمیکرون و دلتا، تعداد جانباختگان کرونایی در این کشور به نسبت سال ۲۰۲۰ بسیار بیشتر است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، بیشتر از ۴۵۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست دادند، به عبارتی ۵۷ درصد کل مرگ‌ومیر کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا در سال جاری بوده است.

کارشناسان می‌گویند بیشتر جانباختگان کرونایی در سال جاری میان افراد واکسینه نشده بوده است، همچنین شمار قربانیان کرونا در این کشور طرف مدت ۱۱۱ روز از ۶۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر رسید، اما برای رسیدن به ۸۰۰ هزار نفر تنها ۷۳ روز زمان برد.

براساس تحلیلی که از سوی رویترز انجام شده است، در ۱۱ ماه گذشته کشور‌های دیگر به نسبت جمعیت خود قربانیان کرونایی کمتری داشتند.

تعداد جانباختگان کرونایی در آمریکا از کشور همسایه‌اش یعنی کانادا ۳ برابر بیشتر و از ژاپن ۱۱ برابر بیشتر بوده است. همچنین تاکنون آمریکا بالاترین میزان مرگ‌ومیر کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس در کل جهان را داراست.

بیانیه مشترک سازمان جهانی بهداشت و بانک جهانی، شیوع کرونا را عامل اختلال در خدمات بهداشتی در جهان دانسته و وضعیت کنونی اقتصاد جهان را در بدترین شرایط پس از دهه ۱۹۳۰ عنوان کرده است.

پیشتر «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، درباره سرعت بالای سرایت سویه اُمیکرون هشدار داده و اقدامات برخی کشور‌ها را با عنوان آپارتاید مسافرتی به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

اما در مقابل «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید، گفت: «دانشمندان برای مطالعه بیشتر سویه اُمیکرون به زمان بیشتری نیاز دارند، ولی بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد ممکن است این سویه کرونا نسبت به نوع دلتا خطر کمتری داشته باشد، علی رغم اینکه میزان بستری‌ها در بیمارستان همچنان بالا است.»

انتهای پیام/

نظر شما