به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری در حاشیه آیین تجلیل از دانشآموزان و هنرجویان پژوهشگر و فناور برگزیده کشور که در تالار فرهنگ برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه معلمان از روند تصویب و اجرای طرح رتبهبندی معلمان، اظهار کرد: در مجلس و دولت درباره رتبهبندی صحبت کردیم و به نظرم این هفته در دستور کار مجلس باشد؛ قطعا برای همسانسازی حقوق معلمان باید تلاشهایی انجام شود و ما هم از ابتدا پیگیر بودیم.
وی با بیان اینکه روی جزئیات، ابهاماتی هست که باید برطرف شود، گفت: این طرح را بیشتر همسانسازی میدانم تا رتبه بندی. چون رتبهبندی باید سند بیاید و بعد روی آن سند مستقر شود که اثرش را روی کیفیت آموزش بگذارد و به حق معلم هم توجه شود. هرچند اکنون تحت عنوان رتبهبندی در مجلس است و کار در این قالب جلو میرود.
وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاسها گفت: ما کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم. به هر طریقی شده باید معلمی را پیدا کنیم و از ظرفیتهای مختلف استفاده کنیم که کلاس درس ما بدون معلم نماند.
نوری درباره گلایه برخی دانشآموزان که در فضای مجازی آموزش دیده اند و امتحانات نیمسال اول شان حضوری شده است، اظهار کرد: امتحان حضوری برای همه است. باید به تدریج به سمت حضوری شدن با رعایت پروتکلها برویم./فارس
خبر خوش وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان
وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبهبندی معلمان را بیشتر همسانسازی حقوق میدانم که در جزئیات آن، ابهاماتی است و باید برطرف شود.
صاحبخبر -
نظر شما