شناسهٔ خبر: 51339973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است

سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، گفت: امروز بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است و ترک آن یک منکر است و نیاز فوری جامعه است؛ کارهای خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی درباره واکسیناسیون در شهرضا انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید امیر جعفری، سرپرست فرمانداری شهرستان شهرضا عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی در پارک‌ها مردمی باشد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی و یک موضوع بسیار مهم و از جمله مسائلی است که در نظام حکمرانی در صدر قرار دارد.

وی بیان کرد: قانون اساسی درخصوص امر به معروف یک اصل راهبردی دارد، بر اساس اصل هشتم، در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند.

جعفری با بیان اینکه شروط امر به معروف و نهی از منکر باید در نظر گرفته شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر آداب دارد، باید آداب و شرایط یک آمر و ناهی و مقتضیات زمان و مکان را در یک دوره آموزشی به افراد آموزش داده شود.

 

 سرپرست فرمانداری شهرضا با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید به امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند، گفت: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است، امروز بهترین امر به معروف دعوت مردم به واکسن زدن است و ترک آن یک منکر است و نیاز فوری جامعه است؛ کارهای خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی درباره واکسیناسیون در شهرضا انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مکان‌های متروکه باید ساماندهی شوند، اضافه کرد: تیم‌های تذکر لسانی آموزش دیده لازم است با همکاری بسیج طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های فرهنگی در شهرضا احیا شود.

بودجه فرهنگی باید خرج فرهنگ شود

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا نیز در این جلسه تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای به عنوان یک وظیفه و تکلیف شرعی محسوب می‌شود و علاوه بر حفظ احکام اسلام برای حفظ سلامت جامعه نیز اثرگذاری بالایی دارد و از این رو باید تلاش می‌کنیم که بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان کمک کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بودجه فرهنگی باید در راستای فرهنگ‌سازی هزینه شود، خاطرنشان کرد: متولیان فرهنگی باید در شهرضا کمیته‌ای تشکیل دهند و به این نتیجه برسند که در پارک ملت یک محیط فرهنگی داشته باشیم، ایجاد یک محیط فرهنگی لازمه پارک ملت است.

صالح با بیان اینکه همه ادارات بودجه فرهنگی دارند و باید در راستای امر به معروف و نهی از منکر هزینه کنند، افزود: بحث فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک تکلیف شرعی برای آحاد جامعه است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/

نظر شما