شناسهٔ خبر: 51339247 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

منتقد سینما در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

آتابای عاشقانه‌ای بومی شده / ریسک هوشمندانه کارگردان جواب داد

کیوان کثیریان گفت: استفاده از زبان بومی در فیلم آتابای ریسک بزرگی بود که سازندگان فیلم به آن دست زدند اما داستان عاشقانه دقیق و بومی شده این فیلم توانست آن را به یکی از فیلم‌های شاخص دو سه سال اخیر تبدیل کند.

صاحب‌خبر -

کیوان کثیریان منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در نقد فیلم آتابای اظهار کرد: آتابای بهترین فیلم در کارنامه نیکی کریمی به شمار می‌رود و به دلایل مختلفی می‌توان برای این مسئله اشاره کرد؛ استفاده از زبان بومی ریسک بزرگی بود که سازندگان فیلم به آن دست زدند اما داستان عاشقانه دقیق و بومی شده این فیلم توانست آن را به یکی از فیلم‌های شاخص دو سه سال اخیر تبدیل کند.

وی در ادامه افزود: لحن فیلم با وجود اینکه زبان فارسی نیست اما پر احساس است و سانتی مانتال و افراطی نیست و به نظر می‌‎رسد نیکی کریمی و هادی حجازی‌فر فیلمنامه‌نویسان این فیلم اندازه‌ها را به درستی رعایت کرده و دچار افراط و تفریط نشده‌اند.

کثیریان درباره بازی بازیگران در این فیلم نیز اظهار کرد: بازی هادی حجازی‌فر در این فیلم بسیار چشمگیر است و آتابای تا حدود زیادی در فیلمنامه و بازی به حجازی‌فر متکی است.

آتابای

منتقد سینما ادامه داد: لوکیشن فیلم بکر است و نماهای چشم‌نوازی دارد و فیلمبرداری درخشان آقای لطفیان نیز کمک زیادی به گیرایی فیلم کرده است تا جایی که فیلم را برای تماشاگران غیر آذری هم جذاب کرده است.

وی در ادامه گفت: با اینکه فیلم یک فیلم زیرنویس شده است و همه دیالوگ‌ها را ما از طریق زیرنویس دریافت می‌کنیم اما حس و حال فیلم حس و حالی است که کمتر در فیلم‌های عاشقانه ایرانی به چشم می‌خورد و اثر را به سمت شاعرانگی برده است.

کثیریان در پایان عنوان کرد: تا قبل از این فیلم‌های متوسط زیادی در کارنامه نیکی کریمی مشاهده کرده بودیم اما آتابای یک جهش در کارنامه کاری وی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما