شناسهٔ خبر: 51337628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد از وضعیت نگران‌کننده حجاب و عفاف/ تاکید بر برگزاری مراسم دهه بصیرت

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وضعیت نگران‌کننده عفاف حجاب در جامعه، گفت: در این زمینه شاهد آسیب‌هایی هستیم و باید فکر جدی شود و نگذاریم نسل نو به‌ویژه نخبگان مایوس شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در جلسه شئونات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: همه مناسبت‌های فرهنگی درخور توجه کافی دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی و برگزاری مراسم‌ها تدارک دیده می‌شود.


وی با اشاره به برنامه‌های خوب دستگاه‌های فرهنگی مازندران، گفت: اینکه بتوانیم در روستاها برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است تا توجه کافی به مسائل فرهنگی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: هر گاه نام بصیرت به میان می‌آید همیشه نگاه‌مان به دشمن است اینکه دشمن چه نقشه‌هایی دارد، اما در بحث بصیرت باید نگاهی به خودمان کنیم اینکه چه سهمی از بخشی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به ما برمی‌گردد یا تقصیر یا قصور ما چه بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

*ضرورت پیوست عدالت 

این مسؤول با اعلام اینکه به نام عدالت حضرت علی (ع) مردم را وارد میدان کرده و انقلاب کردیم، افزود: عدالت به این معناست که باید ضعفا دیده شوند نه اینکه آنهایی که بالا هستند بالاتر بروند و آنهایی که پایین هستند پایین‌تر بروند.

 

محمدی‌لائینی ادامه داد: امروز فاصله‌های اجتماعی روز به روز دارد بدتر می‌شود البته الگوی اقتصادی اقتصادی ما، یک الگوی فاصله‌آفرین بین دهک‌های درآمدی پایین جامعه است که روز به روز دارد بدتر می‌شود که ثروت‌مندان بر ثروت‌شان بیشتر شده و بر فقر نیازمندان افزوده می‌شود و باید فکری در این زمینه شود و بصیرت به کارکرد خودمان داشته باشیم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر تصمیمی با پیوست عدالت باید باشد، خاطرنشان کرد: باید نگران ضعفا باشیم به مردم قول عدالت علی را دادیم و مومن باید پای قول خود بایستد؛ نه اینکه یک‌سری گل سرسبد شوند و پست‌ها را بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به وضعیت نگران‌کننده عفاف حجاب در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه شاهد آسیب‌هایی هستیم و باید فکر جدی شود و نگذاریم نسل نو به‌ویژه نخبگان مایوس شوند.

*توجه به گسترش فرهنگ فاطمی

حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه فاطمیه قرار گرفتیم، گفت: از روز شنبه فاطمیه اول آغاز می‌شود و تا ۱۶ دی که فاطمیه دوم است در این بین دهه‌ای وجود دارد به‌عنوان بصیرت فاطمی و نسل سلیمانی که هم با حماسه ۹ دی و هم با سالگرد سرداردل‌ها، سالگرد مصباح یزدی و هم روز شهادت حضرت زهرا(س) و هم ۱۷ دی ماه کشف حجاب به دستور رضاخان بوده همزمان شده است.

وی با تاکید بر توجه به فرهنگ فاطمی، افزود: البته طی انقلاب توجه خوبی به مجالس فاطمیه شده که لازم است که سفره حضرت فاطمه زهرا(س) پهن باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به اهمیت تبلیغات محیطی در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در این زمینه از معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل امور روستایی، شهری درخواست کردیم انشالله اصناف و بازاریان نیز در ارتباط با تبلیغات محیطی اهتمام کنند.

 

این مسوول با بیان اینکه طی این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی از شعر و کلیپ و سایر نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: همایش دختران حاج قاسم و همایش بانوان فعال فرهنگی برنامه‌ریزی شده که انجام شود.

شکریان ادامه داد: در کنار این برنامه‌ها دیدار با خانواده‌های شهدای حرم و نواختن زنگ مقاومت و برگزاری مسابقه نقاشی و دل‌نوشته باموضوع سردار دل‌ها توسط کودکان در مدارس استان نیز از مواردی است مورد توجه قرار گیرد.

*۹دی؛ تجلی وحدت

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برگزاری مراسم دهه بصیرت هستیم که از ۹ دی آغاز شده و تا ۱۹ دی ماه در مجموع اجرای هفت برنامه در دستور کار قرار دارد.


وی با بیان اینکه برنامه ۹دی مهم‌ترین برنامه دهه بصیرت است، اضافه کرد: در واقع فتنه ۸۸، فتنه براندازی نظام و کودتای مخملی بود که ۸ ماه به طول انجامید و ۹دی این فتنه از بین رفت به همین دلیل با شعار میثاق امت با ولایت مهم‌ترین برنامه است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اعلام اینکه ۹دی، تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه است که شعار سراسری است که باید عملی شود، تصریح کرد: جلسات و کارگروه‌های مختلفی برگزار شده است امیدواریم که با همت بیشتر برگزار شود.

 

این مسؤول به برگزاری مراسم سراسری حماسه ۹ دی در مازندران، یادآور شد: امیدوارین با همت همه و برکت خون سردار دل‌ها این دهه بصیرت و ۹ دی روز میثاق امت با ولایت را پشت سر بگذاریم.

*بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها/ اجرای ۴ برنامه شاخص

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی کامل برای اجرای برنامه‌های ایام فاطمیه و دهه بصیرت از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی با تولید محتوای مناسب، گفت: انشالله بتوانیم در این ایام بازنشر مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: به‌مناسبت سالگرد سردار دل‌ها چهار برنامه شاخص شب شعر و خاطره نگین سلیمان، شب خاطره و انس با قرآن ویژه فعالان رسانه و فضای مجازی، رونمایی از دومین جشنواره خاتم سلیمان وجشنواره اختصاصی و رسانه‌ای خاتم مرد میدان را با همکاری بسیج رسانه و بسیج هنرمندان در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یاداور شد: امیدواریم بتوانیم در این ایام با تولید محتوای مناسب نقش پررنگی در این ایام داشته باشیم.

*اجتماع بزرگ مدافعان حرم تا استمرار نهضت مومنانه

رنجبر جانشین معاون فرهنگی سپاه کربلا در ادامه با اشاره به اینکه سپاه کربلا در این ایام برنامه‌های متنوعی برای حماسه ۹دی، شهادت سردار دل‌ها و ایام فاطمیه تدارک دیده است، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی طی این ایام در دستور کار قرار دارد.


وی با بیان اینکه قرار است اجتماع بزرگ مدافعان حرم را با محوریت لشکر ۲۵ کربلا باحضور رزمندگان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم داشته باشیم، اضافه کرد: برنامه دیگر نشست تخصصی باحضور فرماندهان نواحی با هیات‌های محوری شهرستان‌ها به منظور مردمی کردم برنامه‌ها در این ایام در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: برنامه دیگر اجتماع بزرگ فاطمیون بامحوریت بسبج جامعه بانوان داریم که قرار است از ۱۳ تا ۱۹ دی در مرکز استان و سایر نواحی برگزار شود.
رنجبر خاطرنشان کرد: موضوع مهم بحث استمرار نهضت کمک مومنانه در این ایام داریم.

*برگزاری برنامه لاله‌های روشن

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران در ادامه این جلسه بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت برنامه ملی لاله‌های روشن را در همین زمینه برای بزرگداشت ۲هزار شهید در ۲هزار مدرسه براز شهدای دانش‌آموز و فرهنگی تدارک دیدیم.

وی اضافه کرد: همچنین به‌منظور بزرگداشت سردار دل‌ها برنامه‌های متعددی در سطح شهرستان‌ها و مناطق و مدارس استان برنامه‌ریزی کردیم.

 

مدیرکل صدا و سیمای مازندران بیان کرد: آموزش و پرورش مازندران آمادگی دارد زنگ ایثار و مقاومت با محوریت یکی از مدارس استان نواخته شود و برنامه‌های فرهنگی در دهه بصیرت در دستور کار قرار دارد.

 

*اهمیت ترویج فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر

مهرداد محمدی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیز اظهار کرد: این مجموعه نیز در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ایام فاطمیه که بستر و زمینه خوبی برای آحاد ملت است که این فریضه احیا شود که بحث احیاگری حجاب و عفاف اهتمام شود.


وی افزود: لازم است کار رسانه‌ای خوبی در این حوزه انجام شود تا در بستر مجازی دست‌خوش تهاجم قرار گرفته که باید از ظرفیت‌های حوزه رسانه بهره‌گیری شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به رونمایی از پوستر با موضوع گام دوم و شهادت حاج قاسم، گفت: تمام تلاشمان این است پای کار این مناسبت‌ها باشیم   نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

*توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی در روستاها

علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران نیز در سخنانی، اظهار کرد: با توجه به ایام فاطمیه با شهرداری‌ها و دستگاه‌ها مکاتبه کردیم که نسبت به تبلیغات محیطی اقدام کنند.

 

وی افزود: پیشنهاد من این بوده به‌ویژه برای غرب استان بحث اعزام مبلغ در روستاها در دستور کار قرار گیرد که در برگزاری بهتر مراسم اثرگذار است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/م

نظر شما