شناسهٔ خبر: 51320025 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با مشارکت بنیاد کرامت رضوی محقق شد؛

کمک ۷۰ میلیارد ریالی خیران در مرحله نخست گلریزان «نذر امام (ع)» برای آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی

همزمان با شب ولادت حضرت زینب (س) و به همت آستان قدس رضوی، مرحله نخست جشن گلریزان آزادی ۱۳۷ بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر امام (ع)» برگزار شد و خیران ۷۰ میلیارد ریال برای آزادی آن‌ها کمک کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم جشن گلریزان آزادی مادران و زنان معسر زندانی که با عنوان «نذر امام رضا (ع)» همزمان با شب میلاد حضرت زینب کبری (س) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد؛ فرارسیدن سالروز میلاد عقیله بنی هاشم (س) را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: رزمندگان مدافع حرم با شجاعت، صلابت و مجاهدت خود اجازه ندادن دست آلوده فرزندان ناپاک ابوسفیان که روزگاری اهل‌بیت پیامبر (ص) و زینب کبری (س) را اسیر کرد، به مرقد مطهر و حرم شریف آن بانوی بزرگوار برسد.
وی در ادامه به اهمیت و جایگاه صدقه در اسلام و آثار و برکات معنوی و مادی آن در زندگی انسان اشاره و با بیان اینکه در آیات قرآن و روایت معصومین (ع) صدقه بسیار مورد تأکید قرار گرفته و ارزش‌گذاری شده است، ابراز کرد: صدقه گستره‌ای وسیع و مصادیق مختلف و متنوعی دارد که یکی از آن‌های کمک مادی به نیازمندان است، هر مساعدتی که موجب رفع مشکلی از زندگی بنده‌ای از بندگان خداوند شوند، به نوعی صدقه به‌شمار می‌رود.
وی خطاب به خیرانی که به نام امام رضا (ع) زمینه آزادی مادران و بانوان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی از زندان را فراهم می‌کنند، گفت: کمک امشب شما برای آزادی عده‌ای از بانوان بدهکار مالی از زندان به نام امام رضا (ع) موجب بازگرداندن دوباره زندگی این افراد و احیای خانواده‌های آن‌هاست که بدون تردید خوشنودی و رضایت حضرت رضا (ع) را به دنبال خواهد داشت.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تلاش خیران برای رفع مشکلات مردم در راستای عمل به سیره ائمه اطهار (ع) بوده و موجب خوشنودی آن حضرات و سعادت خیران است.

شناسایی 137 بانونی زندانی واجد شرایط حمایت

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم به طرح «نذر امام (ع)» اشاره کرد و گفت: از دو ماه قبل طرح آزادی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در سراسر کشور را آغاز کردیم که تاکنون به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و با کمک ستاد ملی دیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ۱۳۷ خانم در 25 استان شناسایی و معرفی شدند تا با چراغی که شما خیرین روشن می‌کنید و با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، بتوانیم تعدادی از آن‌ها را آزاد کنیم و این کار خداپسندانه را برای آزادی سایر آن‌ها نیز ادامه دهیم.

محمد حسین استاد آقا تاکید کرد: هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آن‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم.
وی افزود: مادران ستون خانواده هستند و در صورت زندانی بودن آنها، یک خانواده از هم می‌پاشد و به تبع آن، کل جامعه گرفتار مشکلات و آسیب‌هایی می‌شود.
مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی افزود: امیدواریم این مراسم مقدمه مبارکی برای اجرای امور خداپسندانه در حوزه‌های مختلف باشد تا بتوانیم در کنار هم و در حد توانمان، مشکلات مردم و کشور را رفع کنیم. وی تصریح کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و امیدواریم این مجموعه معنوی به واسطه در اختیار داشتن سرمایه عظیم اجتماعی که باور عمیق مردم به حضرت امام رضا (ع) است بستر مناسبی برای رقم زدن طرح‌های بزرگ و نیکوکارانه را در کشور فراهم کند.

نظر شما