شناسهٔ خبر: 51317978 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

مخالف طرح همسان‌سازی حقوق استادان هستم

رئیس  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: من مخالف طرح همسان سازی حقوق استادان بودم؛ چراکه این موضوع مانند یک گلوله برف روز به روز بزرگ‌تر شده و توقع کاذب ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از سرفصل‌های بازنگری شده دوره‌های معرفتی دانش‌افزایی استادان که با حضور جمعی از مسئولان وزارت علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: پایش و نظارت و بازنگری دروس معرفت افزایی استادان یکی ماموریت‌های مناسب در طرح تحولی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه جوانان عنصر مهمی برای حل مشکلات کشور هستند، گفت: راهکار مقابله با تمامی مشکلات از دید رهبر انقلاب، دولت تحول آفرین است. همچنین جوانان در این دولت نقش پر رنگی دارند.

وی با بیان اینکه تحول یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب است، گفت: استادان و جوانان نیز باعث و بانی جریان تحول در کشور هستند. دانشگاه‌ها از زمان پیروزی تاکنون فعالیت خوبی داشته است؛ اما همگان اعتقاد دارند ظرفیت دانشگاه، استادان و دانشجویان بیش از این است.
 
رستمی عنوان کرد: هر جریانی که باعث خروج نخبگان یعنی استادان و دانشجویان شود، خائن به کشور است؛ چراکه باعث از دست دادن سرمایه‌های عام کشور خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مطرح کرد: حدود ۱۳۰ هزار استاد در ۵ هزار کارگاه‌های معرفت افزایی در ۱۲ سال گذشته شرکت کرده‌اند و بازخورد بسیاری مناسبی از این کارگاه‌ها دریافت شد؛ البته خروجی این نشست‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: شورای تحول علوم انسانی، شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نهاد رهبری در بازنگری و بازآرایی دروس نظر کارشناسی دادند. 

رستمی افزود: دروس علمی در انقلاب بعد از دو دهه مورد بازنگری قرار گرفت؛ اما به عقیده بنده این بازنگری دیر هنگام انجام شد.

وی گفت: بنده مخالف طرح همسان سازی حقوق استادان بودم چراکه این موضوع مانند یک گلوله برف روز به روز بزرگ تر شده و توقع کاذب ایجاد می‌کند.

ضرورت انتقال تجارب علمی استادان و اندیشمندان به نسل بعد

حجت الاسلام نیکزاد عیسی‌زاده درباره جایگاه اندیشمندان در روایت و آیات در اسلام بیان کرد: تعداد بیشمار این آیات نشان دهنده جایگاه والای اندیشمندان و صاحبات تفکر در اسلام است. 

معاون آموزشی نهاد رهبری اظهار کرد: بیانیه گام دوم که توسط رهبری تدوین و ابلاغ شده است در واقع منشور مهم و ویژه‌ای در برای افراد صاحبان تفکر و جوانان است.
وی افزود: جوانان افسران جامعه علمی هستند و استادان مسئول تربیت دینی این حوانان در تراز انقلاب، در دانشگاه‌ها و مدارس هستند.

عیسی زاده بیان کرد: جوانان به کمک استادان و سایر اندیمشندان باید تجارب علمی خود را به نسل بعدی انتقال دهد. بنابراین نقش استادان دلسوز انقلابی بسیار حائز اهمیت است.

مسئول آموزشی نهاد رهبری عنوان کرد: سلسه نشست‌های هم افزایی باعث رشد و تعالی علم استادان شده است. 

وی افزود: سرفصل های درسی لازم بود که مورد بازنگری قرار بگیرد؛ البته این بازنگری با دید علمی، کارشناسانه و نگاه تحولی و بیانیه گام دوم شکل گرفته است.

مخالفت برخی گروه‌ها با بازنگری سرفصل‌ دروس

حجت‌الاسلام روح الله شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها  نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: فعال‌سازی جایگاه دانشگاه در مدیریت فرهنگی و علمی کشور یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های نهاد رهبری است.

وی افزود: سال ۸۸ مخالفت شدیدی با بازنگری دروس توسط برخی از جریان‌ها شکل گرفت؛ اما نهاد به خوبی توانست این شائبه را مدیریت کند.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بیان کرد: تعامل علمی شرط اصلی برگزاری دوره‌های هم افزایی و معرفت افزایی استادان است.

شاطری مطرح کرد: دانشگاه به عنوان قوه عاقله باید در کنار مسئولان نقش‌آفرینی کند. در این راستا افتتاح اندیشکده‌های نهاد رهبری کمک قابل توجهی می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر گروه بسیار مناسبی در راستای بازنگری دروس تشکیل شده است که خروجی آن را می‌توان مشاهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما