شناسهٔ خبر: 51315966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اورژانس تهران بیش از ۴ هزار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کرد

تهران- ایرنا- سرپرست مرکز اورژانس تهران از ثبت ۱۸ هزار و ۹۷۴ ماموریت و انتقال بیش از چهار هزار مصدوم به مراکز درمانی در هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مرکز اورژانس تهران، یحیی صالح طبری در ارتباط با حوادث هفته گذشته (۱۲ الی ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰) اظهار داشت: طی این مدت در مجموع ۱۸۹۷۴ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این ماموریت ها ۴ هزار و ۲۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۴ هزار و ۹۵۱ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی گفت: در این مدت ۴۵ هزار و ۷۳۳ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شد که از این تعداد ۵ هزار و ۸۷۶ تماس مربوط به مشاور کرونا و متاسفانه ۳ هزار و ۴۸۹ تماس های مزاحم با این مرکز بوده است.

طبری افزود: از مجموع ماموریت های ثبت شده طی هفته گذشته، ۲ هزار و ۱۱۴ مورد حوادث ترافیکی و ۲ هزار و ۱۷۸ مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

سرپرست مرکز اورژانس تهران ادامه ادامه داد: مهمترین حادثه ثبت شده طی هفته گذشته مربوط به یک مورد تصادف مینی بوس با ۱۳ نفر مصدوم بود.

وی توضیح داد: در این بازده زمانی ۴۴ نفر نیز دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند و همچنین در هفته گذشته، اورژانس هوایی ۵ سورتی پرواز داشته است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۲۵۰ آمبولانس و ۲۰۰ موتورلانس مرکز اورژانس در پایتخت فعال است که تکنسین های اورژانس تهران روزانه حدود سه هزار اعزام بر بالین بیمار انجام که حدود یک هزار مورد منجر به انتقال بیمار به مراکز درمانی می شود.

نظر شما