شناسهٔ خبر: 51296994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک روز وزیر خارجه در قم چگونه گذشت؟

محسن صفری

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه امروز ضمن سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی و سبحانی ضمن ابراز خوشنودی از توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س) در ایام ولادت حضرت زینب (س) تصریح کرد: ارتباط وزارت امور خارجه با حوزه علمیه و مراجع عظام همواره مستحکم بوده و ما از رهنمودها و دعای خیر علمای بزرگوار قم همیشه بهره مند بوده‌ایم و امیدواریم این توفیق از ما سلب نشود.

امیر عبداللهیان در ادامه نشست‌های مذکور به تحولات منطقه، اولویت دولت سیزدهم در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان، تحولات افغانستان و مذاکرات وین اشاره و تاکید کرد: سیاست ما توسعه روابط با جهان اسلام به ویژه کشورهای همسایه است.

وزیر امور خارجه تقویت دیپلماسی دینی در جهان امروز را مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد، حوزه علمیه ظرفیت بالایی در تعامل با موسسات دینی و رهبران فکری جهان دارد و ما در وزارت امور خارجه در حد توان تسهیل‌گر این موضوع خواهیم بود.

وی ضمن حضور در مرقد مطهر کریمه اهل بیت و زیارت حرم حضرت معصومه (س) گفت و گوی کوتاهی نیز با آیت الله سعیدی تولیت آستان و امام‌جمعه قم داشت.

امیرعبداللهیان در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با بیان اینکه مردم از دولت انتظارات بسیاری دارند اظهار داشت: کار دولت بسیار سخت است و ما باید از ظرفیت امور خارجه برای رونق اقتصادی و توسعه پایدار اقتصادی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت امور خارجه برای ترویج آموزه‌های فرهنگی اسلام اضافه کرد: در وزارت امور خارجه می‌توانیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه در راستای ترویج آموزه‌ها و اندیشه‌های دینی استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه معنوی اعتاب مقدس و اهمیت همجواری با حرم اهل‌بیت(ع) گفت: بنده در گذشته، سه سال سفیر ایران در عراق بودم و هر آنچه دارم از برکت زیارت حرم‌های اهل‌بیت(ع) در آن سه سال است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما