شناسهٔ خبر: 51290685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

هنرمندان آذربایجان غربی، خواستار تقویت جایگاه کنونی خود هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی از دیرباز مهد سینما و عکاسی بوده و اولین مرکز تلویزیونی کشور در استان تاسیس شده بود گفت:، شاعران و داستان‌نویسان استان در تاریخ ادبیات همواره درخشیده‌اند و اکنون احیا و تقویت جایگاه کنونی خود را می‌طلبند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا نوروزی در آیین‌ تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی که ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: باور دارم که هنر و رسانه، دو بال هر توسعه‌ای هستند و بواسطه این دو، همگرایی‌ها، شفافیت‌ها، آشتی‌ها و هم‌افزایی‌ها روان و قابل دسترس است و هر دو زبان مشترک بین دولت و مردم به شمار می‌آیند.

وی افزود: مسئولیت در امر فرهنگ و ارشاد، بسیار سخت و طاقت فرسا بوده، چراکه با روح فرهنگ و هنر ارتباط دارد و جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای تحقق گام دوم انقلاب از جمله برنامه‌های اصلی بنده خواهد بود.

نوروزی تصریح کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم و برنامه توسعه فرهنگی را به اجرا درخواهیم آورد که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز فرهنگی با کشورهای مختلف داشته و دروازه‌های کشور برای فرهنگ و اقتصاد در این استان مستقر است که تمامی این شاخصه‌ها هم فرصت بوده و هم تهدید هستند.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی از دیرباز مهد سینما و عکاسی بوده و اولین مرکز تلویزیونی کشور در استان تاسیس شده است، شاعران و داستان‌نویسان این استان در تاریخ ادبیات همواره درخشیده‌اند و اکنون احیا و تقویت جایگاه کنونی خود را می‌طلبند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: موسیقی عاشیقی استان به ثبت ملی رسیده است و اکنون باید در راستای شناساندن و اعتلای این موسیقی اصیل در کشور بکوشیم.

وی یادآور شد: تغییر در فرهنگ بسیار بی‌صداست و از این‌رو حمایت از نخبگان و اهالی رسانه برای بنده یک الزام بوده و ایجاد بستر برای پیوندهای فرهنگی را در دستور کار قرار خواهم داد.

نظر شما