شناسهٔ خبر: 51286874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهور با خانواده شهید جعفری محیط‌بان استان سمنان دیدار کرد

سمنان- ایرنا- علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه با حضور بر مزار شهید غلامرضا جعفری محیط‌بان فقید استان سمنان در امامزاده علی ابن اشرف(ع)، ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه، با خانواده این شهید دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بدو ورود به سمنان مورد استقبال سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان و محمد حمیدی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی معاون استاندار و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.
 سلاجقه امروز به منظور بازدید از مناطق تحت حفاظت این سازمان و دیدار با محیط بانان به استان سمنان وارد شد.
در این سفر سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و علیرضا نورمحمدی معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاون رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.
محیط بان شهید جعفری مهر ۱۳۸۴ در یک درگیری مسلحانه با شکارچیان در محل چشمه ویان در پارک ملی صیدوا در منطقه حفاظت شده پرور شهرستان مهدیشهر استان سمنان به ضرب گلوله شکارچی متخلف به شهادت رسید.
محیط بان شهید جعفری در زمان شهادتش فزرند یک ماهه داشت که اکنون فرزندش ۱۶ ساله است و هنوز قاتل پدرش پیدا نشده است و انتظار می‌رود با بررسی دوباره پرونده زاویه‌های تاریک و مبهم آن کشف و قاتل شناسایی شود.
۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان قرار دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر در شهرستان گرمسار و پارک توران یا خارتوران در شاهرود ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا به ترتیب در غرب و شرق استان سمنان است و هم چنین استان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکارممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است .

نظر شما