شناسهٔ خبر: 51286768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رئیس جمهور: عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند

عملیات‌شبانه‌روزی علیه ارز نیمایی

صاحب‌خبر -
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند، گفت: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع نیستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی که روز سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافته بود، اظهار داشت: مسئولان همواره باید به حساسیت‌های جریان دانشجویی کشور درباره علم، معرفت، مشکلات و مسائل کشور توجه کنند و روز دانشجو فرصت مغتنمی برای دانشجو و مسئولان است که دغدغه‌های دانشجویان و دانشگاهیان مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تأمین کالاهای اساسی گفت: در سه ماه گذشته تلاش کردیم برخی از سیلوهای خالی را پر کنیم تا مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و در این مدت دولت تلاش کرده ریل‌های نادرست را اصلاح و در مسیر درست قرار دهد.
رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان در خصوص ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: همه اجزای اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ هستند ضمن اینکه در دولت تلاش می‌کنیم سخنان و نظرات همه صاحبنظران اقتصادی شنیده شود.
 رئیسی با اشاره به دغدغه مطرح شده در خصوص انتخاب اعضای کابینه، گفت: هیچ‌گونه وابستگی به حزب، گروه، دسته و جریان سیاسی نداریم و در انتخاب همکاران خود تلاش کردیم کارآمدی و برخورداری از روحیه جهادی ملاک باشد ضمن اینکه اکثر آنها عضو هیأت علمی دانشگاه‌های کشور هستند.
وی با اشاره به تخریب دولت بر مبنای اتهامات بی‌اساس از جمله انتصابات فامیلی اظهار داشت: برای روشن شدن این مطلب می‌توان دولت‌های سه دهه گذشته را با این دولت مقایسه کرد البته کسانی که چنین اتهاماتی مطرح می‌کنند به نادرستی آن نیز اذعان دارند، منتها این موضوع اسم رمزی برای تخریب دولت شده تا اقدامات دولت را تحت‌الشعاع آن قرار دهند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن مذاکرات عزتمندانه کشور به قیمت ارز، اظهار داشت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به‌ ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی افراد هستند.
رئیسی تأکید کرد: برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به‌دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: منابع ارزی کشور نگران کننده نیست و با وجود تحریم و تهدید ثابت کردیم که می‌توانیم صادرات نفت و میعانات را بیشتر از قبل انجام دهیم.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را هرگز به مذاکرات گره نخواهیم زد و برخلاف عده‌ای که تلاش می‌کنند آینده را تاریک نشان دهند، شدیداً به آینده روشن کشور امیدوار هستم.
رئیسی با اشاره به برخی اقدامات دولت در ۱۰۰ روز گذشته، گفت: قبل از این مدت آشفتگی‌هایی را در سطح کشور شاهد بودیم و روزانه حدود ۷۰۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا فوت می‌شدند و وضعیت بازار و تولید به هم ریخته بود اما وضعیت کنونی کرونا مشخص است، امروز سامانه جامع تجارت که از آرزوهای دیرینه بود به راه افتاده و بخش‌های مختلف کشور با یکدیگر هماهنگ شده‌اند ضمن اینکه اقدامات بسیاری در دستور کار قرار گرفته از آنجا که بنا نداریم با فعل «می‌شود و خواهد شد» سخن بگوییم، زمانی که این اقدامات به نتیجه رسید، گزارش آن به مردم ارائه خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: دولت به‌ هیچ عنوان با حرف‌های حاشیه‌ای جا نخواهد خورد و رسالت اصلی خود را در خدمت صادقانه به مردم انجام خواهد داد.
رئیس‌جمهور افزود: دولت خود را نیازمند انتقاد می‌داند و نقدپذیری را زمینه رشد کشور می‌داند و هر کسی می‌تواند اعتراض داشته باشد اما شخصاً بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائل هستم همچنان‌که جرم سیاسی و جرم امنیتی متفاوت است.
رئیسی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند جراحی‌های جدی است، اظهار داشت: سرمایه جدی برای انجام این جراحی آبرو است و ما حاضریم برای اصلاح و سر و سامان گرفتن اقتصاد کشور از آبروی خود بگذریم.

نظر شما