شناسهٔ خبر: 51282215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از استان خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- کاهش ۳۶ درصدی بارندگی در مشهد، تزریق ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و امضای تفاهمنامه بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه‌ خاتم النبیین (ص) و ‌دانشگاه‌ آزاد اسلامی ‌افغانستان از جمله اخبار کوتاه روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

مشهد- رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از کاهش ۳۶ درصدی بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر نسبت به پارسال و فعالیت مداوم ۶ ایستگاه باران‌سنج در این شهر خبر داد. شهرداری مشهد به نقل از محمد پذیرا گزارش داد: ۶ دستگاه باران سنج در شهر مشهد نصب شده که قابلیت رصد و پایش میزان بارش به صورت لحظه‌ای را دارا هستند. وی گفت: بررسی داده های این ایستگاه‌ها نشان می دهد میزان بارندگی در مشهد از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۴ میلیمتر بوده در حالی که میزان بارندگی در سال گذشته ۲۲ میلیمتر و در سال زراعی گذشته ۲۶ میلیمتر بوده است، طبق آمار ثبت شده، میزان بارندگی در مشهد طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به سال زراعی گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته است. رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد افزود: با توجه به کاهش شدید نزولات آسمانی در کلانشهر مشهد، مدیریت شهری در سال های اخیر در راستای کاهش استفاده از منابع آب و بهره برداری از منابع قابل بازیافت نظیر آب های خاکستری، اقدامات گسترده ای انجام داده تا میزان مصرف آب مورد نیاز در فضای سبز شهری به طور قابل توجهی کاهش یابد. وی ادامه داد: همچنین در این راستا شبکه جداسازی آب شرب از آب خام، استفاده گسترده از گونه های گیاهی بومی و کم آب طلب، ارائه تسهیلات تشویقی به شهروندان در زمینه بازچرخانی آب های خاکستری اجرا شده است.

مشهد- مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجویان این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق کردند. به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهدی غلامی‌ مقدم با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه حضور مؤثر در کنار کادر بهداشت و درمان داشتند افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ دانشجوی بسیجی این دانشگاه در واکسیناسیون کرونا مشارکت داشتند که اوج حضور و مشارکت آنان در واکسیناسیون گروه‌های هدف بود. وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان همزمان با تحصیل علاوه بر عرصه علمی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، معنوی، قرآنی، اجتماعی، پژوهشی و ورزشی نیز حضور پررنگ دارند. مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع ۹ هزار و ۱۴۸ دانشجوی این دانشگاه هزار و ۶۰۰ نفر آنان دانشجوی خوابگاهی هستند که در ۱۰ خوابگاه‌ این دانشگاه اقامت دارند. 

مشهد- به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، در راستای تحقّق اهداف و سیاست‌های کلان ایران و افغانستان و همچنین اهداف سازمان مرکزی این دانشگاه در ایجاد زمینه های جلب همکاری و ارائه خدمات علمی و فنی و گسترش تحقیقات بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی و حمایت از ارتقای بهره وری و بازدهی از طریق سرمایه گذاری مناسب در بخش تحقیقات تفاهمنامه همکاری سه جانبه بین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به نمایندگی دکتر محسن مرادی و دانشگاه خاتم النبیین (ص) به نمایندگی دکتر محمد وحید بینش و دانشگاه آزاد اسلامی افغانستان به نمایندگی دکتر علی صادقی منعقد شد.

نظر شما