شناسهٔ خبر: 5127812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ارتقای ایمنی تردد در راه های روستایی با كمك 10هزار دهیار

صاحب‌خبر -
تین نیوز | بر اساس هماهنگی صورت گرفته بین وزارت راه وشهرسازی، وزارت كشور و پلیس راه روستایی در جلسه مشترك پیشنهاد شد كه برای ارتقای ایمنی تردد در راه های روستایی از كمك 10هزار دهیار استفاده شود. 

به گزارش تین نیوز از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، سومین جلسه كارگروه ملی ساماندهی حمل و نقل روستایی با موضوع بررسی راهكارهای آموزش و فرهنگ سازی ارتقای ایمنی تردد در راه های روستایی با حضور معاون راه روستایی، نماینده وزارت كشور و فرمانده پلیس راه روستایی و دیگر اعضای جلسه در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

در این جلسه سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس آمار در سال 92 پزشكی قانونی، نزدیك به 50 درصد تلفات سوانح رانندگی در راههای برون شهری را عابران پیاده و موتورسیكلت سواران تشكیل می دهد.

وی تاكید كرد: برای كاهش تلفات به خصوص در بخش عابران و موتورسیلكت سواران نیاز به ارائه آموزش های عمومی، اطلاع رسانی در رسانه ها و كمك مراجع فكری و مذهبی برای فرهنگی سازی نیاز است.

در ادامه این جلسه عبداللهی مدیر كل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها ودهیاری های كشور ضمن تاكید بر ادامه همكاری دهیاران با پلیس راه روستایی اظهار داشت: وجود 30 هزار و 300 دهیاری و 35 هزار شورای روستایی (هر شورا مركب از سه نفر) ظرفیت مناسبی ایجاد كرده و می توان ضمن آموزش آنها در زمینه ترافیك و حمل و نقل و در ادامه می توانند به روستاییان نیز آموزش دهند و از فضاهای روستا و مسیرها در زمینه تبلیغات محیطی استفاده كنند.

بنابر این گزارش در این جلسه فرمانده پلیس راه روستایی از حضور پلیس در محورهای روستایی خبر داد و گفت: پلیس راه روستایی با 35 دایره راه روستایی (به تعداد ادارات كل راه و شهرسازی) در كنار پاسگاه های انتظامی تشكیل شده است و پلیس در محورهای راه روستایی به گشت زنی می پردازد.

در این جلسه چگونگی همكاری دهیاران با پلیس راه روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد بر اساس تفاهم نامه ای كه در سه سال گذشته منعقد شده است همچنان از ظرفیت دهیاران استفاده شود.

نظر شما