شناسهٔ خبر: 51271375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان فارس:

سازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمد طی یک هفته اخیر

رئیس کل دادگستری استان فارس از حصول سازش در سه فقره پرونده قتل عمدی و نجات سه محکوم علیه از اجرای مجازات قصاص در هفته گذشته در حوزه های قضایی مرودشت،زرین دشت و سروستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید کاظم موسوی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته گفت: با رافت و گذشت خانواده های اولیاء دماء و همچنین تلاش های مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان  شوراهای حل اختلاف، مصلحین قرانی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و  معتمدین محلی در حوزه های قضایی مرودشت ، زرین دشت و سروستان  سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

وی افزود : در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهاد‌های سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی دردوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد  : در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت های بسیار مناسبی بوده و لازم است  ضمن بهره مندی از این ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی ترصورت گیرد؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان فارس  اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص  انجام شده است.

موسوی  یاد آور شد : عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقا امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

نظر شما