شناسهٔ خبر: 51266255 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پولیساریو خطاب به سازمان ملل: در هیچ روند صلحی شرکت نمی‌کنیم

سپیده حسینی

رهبر جبهه پولیساریو در پیامی خطاب به سازمان ملل ضمن اشاره به استمرار اقدامات مراکش در منطقه صحرا و سکوت این سازمان در برابر آن تاکید کرد که این جبهه در هیچ روند صلحی شرکت نخواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از رادیوی الجزایر، ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو در پیام جدیدی خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: در شرایطی که مراکش به تحمیل حاکمیت خود بر منطقه صحرا ادامه می‌دهد، هیچ کسی نباید از ما انتظار داشته باشد که در روند صلحی شرکت کنیم.

رهبر جبهه پولیساریو در ادامه گفت: سازمان ملل نیز همچنان به سکوت مطلق و بی دلیل خود ادامه می‌دهد.

همچنین غالی اظهار کرد: صحبت کردن درباره ازسرگیری روند صلح در شرایطی که غیرنظامیان ساکن منطقه صحرا و فعالان حقوق بشر در معرض ارعاب و جنایاتی شرم‌آور قرار دارند، بی‌معنا است.

او در پیام قبلی خود برای سازمان ملل تاکید کرده بود، استمرار اقدامات مراکش به شدت افق‌های روند صلح را از اساس نابود می‌کند و درب را به روی راه‌حل مسالمت‌آمیز مورد نظر می‌بندد.

رهبر جبهه پولیساریو از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت خواست به سرعت برای توقف وضعیتی که سلطانه سید ابراهیم خیا، فعال حقوق زن و خانواده‌اش در آن قرار دارند، اقدامی انجام داده، از فعالان حوزه حقوق بشر منطقه صحرا حمایت کرده و آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی منطقه صحرا از جمله گروه «اکدیم ازیک» بازداشت شده در زندان‌های مراکش را تضمین کنند.

غالی هشدار داد، شکست سازمان ملل و دیگر ذی‌نفعان در تضمین توقف فوری اقدامات علیه خانواده ابراهیم خیا و دیگر فعالان منطقه صحرا، باعث می‌شود هیچ گزینه دیگری برای پولیساریو به جز اتخاذ تصمیمات مناسب درباره مشارکتش در روند سیاسی و نیز همکاری‌اش با هیات سازمان ملل در مورد برگزاری همه‌پرسی در منطقه صحرا باقی نماند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما