شناسهٔ خبر: 51263431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزارش «شهروند» از تصادف مرگبار اتوبوس و تریلر در آزادراه کاشان - قم

رخ به رخ مرگ حوالی باغ‌فین

۹ مسافر در تصادف بامدادی اتوبوس و تریلر در آزادراه کاشان- قم کشته شدند و ۱۶ نفر به بیمارستان انتقال یافتند

صاحب‌خبر -

شهروند| بیست‌وپنج مسافر دو خودرو مسافربری و تریلر در بامداد سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه سرنوشت غم‌انگیزی داشتند.
این تصادف  که در آزادراه کاشان-قم  حوالی باغ‌فین رخ داد، نیروهای‌ امدادی را به دل حادثه کشاند. ۹ مسافر دو خودرو سنگین در عرض چند ثانیه به صورت هولناکی جان باختند. ۱۶ مسافر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند تا تحت معالجه قرار گیرند. انحراف از مسیر به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده تریلر علت اصلی حادثه اعلام شده است.
فاجعه بامدادی در آزادراه کاشان-قم  نیروهای امدادی را به صحنه دلخراش مرگ کشاند؛  یک  اتوبوس مسافربری که از مبدا دهدشت به مقصد تهران در حال حرکت بود، با یک تریلر برخورد می‌کند و واژگون می‌شود. این حادثه وحشتناک هشت مسافر را کشت و ۱۶ نفر را هم راهی بیمارستان کرد. راننده تریلر هم در این برخورد مرگبار جانش را از دست می‌دهد و تعداد کشته‌های تصادف بامدادی به ۹ نفر می‌رسد. نیروهای امدادی بعد از ورود به صحنه این تصادف، با تصاویر دلخراشی روبه‌رو شدند. هشت مسافر اتوبوس سفید رنگ  در دم جان باخته بودند و راننده تریلر هم میان آهن‌پاره‌های خودرو دیگر نفس نمی‌کشید. شدت این تصادف به‌ حدی بود که بیشتر مسافران این دو خودرو  نتوانسته بودند جان سالم به در ببرند. بلافاصله موضوع این تصادف به نیروهای اورژانس و هلال‌‌احمر اطلاع داده شد. امدادگران خیلی زود در محل حاضر شدند و اقدامات و کمک‌رسانی را آغاز کردند. در محل حادثه دو خودرو  له شده بودند. اجساد توسط امدادگران بیرون کشیده شد و مصدومان نیز با خودروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. علت اصلی این حادثه در همان لحظات نخست مشخص نبود، ولی پس از  اینکه کارشناسان محل حادثه را بررسی کردند، مشخص شد که خستگی و خواب‌آلودگی راننده تریلر دلیل این حادثه وحشتناک است.

امدادگران در صحنه
رئیس جمعیت هلال‌احمر كاشان در رابطه با این حادثه می‌گوید: «برخورد اتوبوس بوشهر به تهران و تریلی در آزادراه كاشان به قم هشت كشته و ۱۶ مصدوم بر جای گذاشت.»
سیدمنصور میرابوطالبی در ادامه به «شهروند» گفت: «نزدیك ساعت 3 بامداد سه‌شنبه ۱۶ آذر ماه در پی گزارش دریافتی از مركز ۱۱۵ برخورد اتوبوس و تریلی اعلام شد.
پس از دریافت ماموریت، دو خودرو عملیاتی از پایگاه شهدای امدادگر (عوارضی كاشان) و دو خودرو از پایگاه شهید كریمیان (مسجد شهدا) در قالب چهار تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر به كیلومتر ۱۰ آزادراه كاشان به قم اعزام شد.» به گفته او در این حادثه هشت نفر در دم جان باختند و ۱۵ مصدوم نیز از سوی كاركنان اورژانس ۱۱۵ و یك مصدوم توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به بیمارستان انتقال یافتند. معاون مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار داشت: «در این حادثه، رهاسازی دو نفر از سوی تیم‌های امدادونجات هلال‌احمر و آتش‌نشانی با استفاده از اقدام‌های فنی و ست نجات هیدرولیك انجام شد.
تیم‌های هلال‌احمر تثبیت صحنه و نوردهی محیط حادثه را نیز برعهده داشتند.

راننده خواب‌آلود و انحراف از مسیر
رئیس پلیس راه کهگیلویه‌وبویراحمد هم پس از بررسی‌های کارشناسانه از علت این حادثه گفت.
خواب‌آلودگی راننده تریلی و انحراف از مسیر و برخورد رخ‌به‌رخ اتوبوس با تریلر در محور کاشان به قم دلیل این تصادف بوده است. این حادثه در کیلومتر ۱۰ کاشان به قم رخ داده است.
رئیس پلیس راه کهگیلویه‌وبویراحمد از همکاری مستقیم نیروهای هلال‌احمر هم گفت: «با همکاری معاون امدادونجات هلال‌احمر استان اصفهان ۱۶ مصدوم نیز به مراکز درمانی اعزام شدند. عملیات امدادرسانی و رهاسازی مصدومان و فوتی‌های این حادثه حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید.»

نیروهای آتش‌نشانی هم در صحنه بودند
روح‌الله فدایی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان نیز از جزئیات کمک‌رسانی در این حادثه گفت: «پس از اعلام حادثه، تیم عملیاتی امدادونجات و اطفای حریق به سرعت از ایستگاه‌های شماره 3، 5 و ۶ این سازمان برای خروج سرنشینان محبوس و احتیاط از حریق خودرو‌ها با توجه به شرایط خاص در محل حضور یافتند و عملیات مربوطه را انجام دادند. طول آزادراه کاشان - قم ۱۰۴ کیلومتر است. شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما