شناسهٔ خبر: 51262036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

آزادی اکثر بازداشت‌شدگان وقایع اصفهان

صاحب‌خبر -
ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه درباره اعتراضات مردمی اصفهان گفت: مردم حق دارند مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح کنند و به اطلاع مسئولان برسانند. به‌گزارش ایرنا، وی در نشست خبری امروز خود ادامه داد: مردم چندین روز اعتراضات آرام و مسالمت‌آمیز  داشتند، اما همین تجمع مسالمت‌آمیز و با شعور مردم منطقه، دشمنان را عصبانی کرد و افرادی در صفوف مردم نفوذ کردند، اما نمی‌توانیم اسم آنها را که اقدام به سلب امنیت مردم و تخریب اموال مردم و مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند، مردم بگذاریم. خداییان اظهار داشت: در این راستا نزدیک به ١٣٠ نفر بازداشت شدند که اکثر آنها با قرار تأمین آزاد شدند، جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره شرایط بازگشت ایرانیان خارج از کشور گفت: ممکن است برخی افراد چه در داخل یا خارج کشور مرتکب جرمی شده باشند که به جرایم آنها رسیدگی می‌شود. ممکن است برخی تردید داشته باشند که آیا اعلام جرمی برای آنها صورت گرفته که این افراد می‌توانند به کنسولگری ایران در کشورها مراجعه کنند و استعلام بگیرند. سخنگوی قوه قضائیه افزود: درصدد هستیم که سامانه‌ای در این ارتباط در اختیار ایرانیان خارج کشور قرار گیرد. وی در پاسخ به سؤالی درباره ارسال چندین شکایت علیه دولت دوازدهم به کمیسیون اصل ۹۰ و در پاسخ به این سؤال که آیا پرونده‌ای برای رئیس جمهوری سابق در دستگاه قضایی تشکیل شده یا نه گفت: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرم افراد چه مسئول یا غیر مسئول خط قرمزی ندارد.
 خداییان یادآور شد: چنانچه گزارشی ارسال شود چون ایشان روحانی هستند در دادسرای ویژه روحانیت بررسی می‌شود زیرا دادگستری صلاحیت رسیدگی ندارد و پرونده‌ای هم تشکیل نشده است.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هفته گذشته اخباری در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب در پرونده عراقچی مطرح شده آیا این موضوع صحت دارد، گفت: هر زمان که رهبر انقلاب دستوری صادر فرمودند به اجرای قانون تأکید ویژه داشتند و در این مورد هم بر اجرای قانون و عدم تضییع حقوق تأکید شده است. وی ادامه داد: در این پرونده محکومان درخواست اعاده دادرسی دارند که باید رسیدگی شود.
خداییان اظهارداشت: اگر دیوان عالی کشوردر جریان رسیدگی ببیند که اعاده دادرسی وارد است، رأی نقض می‌شود و اگر وارد تشخیص داده نشود، رأی اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما