شناسهٔ خبر: 51260730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حوادث اصفهان:

افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند در بازداشتند

صاحب‌خبر -

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به حوادث اصفهان گفت که ۱۳۰ نفر بازداشت شده بودند و قرار برایشان صادر شده بودند و برخی بلافاصله آزاد شدند و دیروز هم اکثر آنها آزاد شدند. جز افرادی که تیراندازی مسلحانه داشتند بقیه با قرار کفالت و وثیقه آزاد شده بودند.به گزارش ایسنا، ذبیح الله خداییان در نشست خبری دیروز خود درباره اینکه در اعتراضات اصفهان  چه تعداد از معترضین بازداشت شدند؟ گفت: در ارتباط با تجمع مردم در اصفهان باید بگویم که مردم حق دارند اگر  خواسته یا مطالبه ای  دارند را به اطلاع مسولان برسانند.  مردم اصفهان هم تجمع واعتراضاتی را  داشتند و چندین روز ادامه داشت و آرام و مسالمت آمیز بود و مشکلی ایجاد نشد و همین تجمع مسالمت آمیز و شعور مردم اصفهان، دشمنان را عصبانی کرد و باعث شد تحت تاثیر دشمنان افرادی در صفوف مردم نفوذ کنند و دست به اغتشاش بزنند.  ما نمی توانیم اسمشان را مردم بگذاریم و آنها اقدام به سلب امنیت مردم و تخریب اموال مردم کردند و  مانع طرح صحیح خواسته مردم شدند. خود مردم اصفهان وارد عمل شدند و با کمک نیروی انتطامی آن را خاتمه دادند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت و اینکه آیا اتهامی متوجه وزیر سابق نفت است؟ گفت: در همان زمان با گزارش سازمان بازرسی و مراجع اطلاعاتی پرونده ای تشکیل شد که حدود ۶ الی ۷ نفر از اعضای هیات مدیره نفت ایران و کرسنت محکوم شدند و پنج الی شش نفر به جزای نقدی و دو نفر به حبس محکوم شدند و اخیرا به اجرای احکام ارجاع شد. در بخشی دیگر از پرونده  که مفتوح بود، ۸ نفر در پرونده به جرم  تبانی در معاملات دولتی و اخد رشوه متهم هستند که پرونده در جریان است و در دستور کار دولت است و در حال بررسی است و امیدوارم با صدور حکم کسانی که در  سوءاستفاده در این زمینه  نقش داشتند  به جزای اعمالشان برسند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و شکایت از رئیس جمهور سابق گفت: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرم افراد خط قرمز ندارد و در این ایام به جرایم افرادی رسیدگی شد که جزو مسئولان عالی رتبه نظام بودند. قبلا هم گفتم با توجه به اینکه ایشان روحانی است در دادگاه ویژه روحانیت به موضوع رسیدگی می‌شود و باید از این مرجع پرسید که آیا پرونده‌ای تشکیل شده است یا خیر اما در دادگستری پرونده‌ای تشکیل نشده است.

 

نظر شما