شناسهٔ خبر: 51258662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان:

پژوهش و فناوری در خدمت حمایت از تولید باشد

ابراهیم شریفی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: شاخص‌های مختلف پژوهشی دانشگاه یک روند رو به رشد بوده است.

صاحب‌خبر -

محمد فیضیان در آیین مجازی تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان که امروز ۱۶ آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: امروز، جایگاه دانشگاه لرستان نسبت به جایگاه ۱۰ سال پیش این دانشگاه ارتقاء یافته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه لرستان بتواند بیشتر از گذشته، نقش اثرگذارتری در زمینه انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی برای حمایت از تولید داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: تعداد مقالات دانشگاه لرستان در رتبه‌بندی‌های معتبری همچون اسکوپوس، آی، اس، سی و ... رشد قابل توجهی داشته است.

فیضیان اضافه کرد: در سال‌های اخیر، تعدادی مجله و نشریه علمی و تخصصی در دانشگاه لرستان، راه‌اندازی شدند که البته در سال‌های آینده هم این روند بایستی ادامه داشته باشد و تعداد مجلات و نشریات علمی بیشتر شوند؛ در این زمینه هم تلاش کردیم آیین‌نامه‌های مختلف نشر و چاپ اصلاح شوند.

وی بیان کرد: در زمینه طرح‌های برون‌دانشگاهی نیز اقدامات مختلفی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است تا با رویکرد مسئله‌محوری، نقش دانشگاهیان در رفع مشکلات و چالش‌های استان، اثرگذارتر شود؛ بایستی تلاش شود بیش از پیش، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه لرستان استفاده کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان ادامه داد: در زمینه فعالیت‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، این آزمایشگاه توانسته است در حال حاضر یک جایگاه خوب و برتر در بین دانشگاه‌های برتر وزارت علوم و شبکه آزمایشگاهی راهبردی کشور کسب کند.

انتهای پیام

نظر شما