شناسهٔ خبر: 51255336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کاهش شمار بستری و فوتی‌های کرونا در تهران و البرز

صاحب‌خبر -
عدم رعایت بهداشت دست و پوشش ماسک در نانوایی‌ها و عدم رعایت فاصله‌گذاری و نبود تهویه مناسب در کلاس‌های درس مدارس، بیشترین شکایت‌های بهداشتی را طی سوم تا دهم آذر ماه ۱۴۰۰ به خود اختصاص داده‌اند.
  بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به دهم آذر ماه، ۴۶.۴۶ درصد است.
بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را با ۶۱.۳۰ درصد در آذربایجان غربی و کمترین میزان آن را با ۳۹.۴۹ درصد در بوشهر مشاهده می‌کنیم. میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان‌های کشور نیز در این مدت، ۴۸.۴۰ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی با ۸۲.۸۸ درصد مربوط به استان هرمزگان و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استان بوشهر با ۴۰.۹۳ درصد است. همچنین طی این مدت تعداد ۳۵۴۱۸ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۱۱۲۸ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.
سوپرمارکت‌ها و خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رتبه‌های اول تا سوم دریافت اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در میان اماکن عمومی از تاریخ سوم تا دهم آذر ماه به خود اختصاص داده‌اند. بعد از آن ادارات و سازمان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مطب‌ها، اماکن متبرکه، پیشخوان و پلیس+۱۰، مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی، آرامستان‌ها، داروخانه‌ها، پاساژها و پایانه‌های مسافربری درون شهری قرار دارند. در این مدت، شکایت از نانوایی‌ها ۳۱ درصد، شکایت از اماکن مسکونی ۲۲ درصد، شکایت از مدارس ۲۲ درصد، شکایت از سلف سرویس و رستوران‌ها ۱۳ درصد و شکایت از بقالی و سوپرمارکت‌ها ۱۲ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در استان تهران نیز در هفته اخیر ۸۲۲ مورد، تعداد موارد بستری جدید در هفته اخیر ۷۰۰ مورد و تعداد موارد فوتی جدید در هفته اخیر ۸۵ مورد بوده است. همچنین در تهران در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر در پایتخت از حد متوسط کشور کمتر است. در هفته اخیر استان البرز نیز شاهد کاهش روند بستری و موارد فوت بوده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر در این استان نیز کمتر از متوسط کشور است.

نظر شما