شناسهٔ خبر: 51254094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۱۰ جلد شناسنامه برای فرزند مادران ایرانی در یزد صادر شد

یزد- ایرنا- مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد گفت: این استان‌ از مناطق پیشگام صدور شناسنامه برای فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی محسوب می شود که تاکنون ۲۱۰ جلد شناسنامه با همکاری اداره ثبت احوال صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، سعید پرویزی با اشاره به آغاز پذیرش ثبت نام این افراد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ افزود: در این مورد یکهزار و ۴۳ نفر متقاضی هستند هم اکنون ۸۰۰ پرونده به صورت کامل در اختیار این اداره کل قرار دارد و در حال طی مراحل اداری است.

وی در مورد علت طولانی شدن صدور شناسنامه‌ برای این افراد تصریح کرد: هر پرونده و هر فردی دارای مراحل خاصی است، صدور شناسنامه به نوع مدرک ،اطلاعات و استعلام‌ها برای این افراد بستگی دارد و  گاهی برای برخی متقاضیان به مصاحبه و حتی تکرار مصاحبه نیاز هست و گاهی هم پرونده‌ نقص دارد ،باید تکمیل شود.

پرویزی با بیان اینکه نخستین شناسنامه در استان یزد دیماه سال گذشته صادر شد، ادامه داد: گرچه ممکن است در برخی استان‌های کشور شاهد صدور تعداد بیشتری شناسنامه‌ برای این افراد باشیم، اما یزد در این زمینه به نسبت جمعیت متقاضی از استان‌های پیشتاز به شمار می‌آید.

به گفته وی عمده پدران افراد متقاضی دریافت شناسنامه ، شهروندان افغانستانی و تعداد کمی هم پاکستانی و عراقی هستند.

آمار دقیقی از تعداد شهروندان خارجی مقیم یزد اعلام نشده ، اما، آمارهای ارایه شده مبین حضور حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰هزار نفر در استان یزد است.

این استان یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد.

ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

     بر اساس ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی  موکول به اجازه دولت است، مرجع صادرکننده این اجازه در داخل کشور وزارت کشور و در خارج از ایران ر، نمایندگان سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی  به نیابت از طرف وزیر کشور است که این اجازه اصطلاحا « پروانه زناشویی» نامیده می شود.

نظر شما