شناسهٔ خبر: 51251146 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صدور ۲۱۰ شناسنامه برای فرزندان دارای مادرایرانی و پدرخارجی در یزد

مدیرکل امور اتباع و مهاجران یزد با اشاره به پیشتازی این استان در زمینه صدور شناسنامه برای فرزندانیکه پدر خارجی دارند، گفت: تاکنون ۲۱۰ شناسنامه برای فرزندان اتباع خارجی در استان یزد صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سعید پرویزی صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران استان درباره آخرین وضعیت صدور شناسنامه برای فرزندان مادران ایرانی که پدرانشان خارجی است، اظهار کرد: این موضوع برابر قانون در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

وی با بیان این‌که بر اساس قانون ابلاغی فرآیند ثبت‌نام فرزندانی که فقط مادرشان ایرانی است از آبانماه سال گذشته در کشور آغاز شده است، افزود: تاکنون ۲۱۰ شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی در سطح استان یزد صادر شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین یزد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده یکهزار و ۴۳ متقاضی برای صدور شناسنامه مادران ایرانی در استان یزد وجود دارد و تاکنون ۸۰۰ پرونده در این خصوص تکمیل شده است.

پرویزی درباره علت طولانی شدن صدور شناسنامه‌ها تصریح کرد: هر پرونده و هر فردی دارای مراحل خاصی است و به نوع مدارک و اطلاعات و استعلام‌ها بستگی دارد.

وی با بیان این‌که اولین شناسنامه استان یزد دی‌ماه سال گذشته صادر شده است، تأکید کرد: استان یزد در این زمینه به نسبت جمعیت متقاضی از استان‌های پیشتاز به شمار می‌آید.

مدیرکل اتباع استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: عمده پدران افراد متقاضی دریافت شناسنامه در استان یزد اتباع افغانستانی هستند بعد از آن اتباع پاکستانی و عراقی داریم.

انتهای پیام/ر/ی

نظر شما