شناسهٔ خبر: 51248108 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین وضع پرونده کلاهبرداری ۱۲ هزار میلیارد تومانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده کلاهبرداری ۱۲ هزار میلیارد تومانی گفت: سال ۹۷، باندی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی با کمک مرجع قضایی شناسایی شدند که این‌ها با تشکیل شرکت‌های متعدد، تسهیلاتی ارزی را از بانک‌های مختلف اخذ کرده بودند.

صاحب‌خبر -

آخرین وضع کلاهبرداری ۱۲ هزار میلیارد تومانیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای خدائیان ادامه داد: این افراد شناسایی شدند و شرکت‌ها افشا شد، اما قبل از دستگیری، از کشور خارج شدند، یکی از آن‌ها در کشور روسیه مخفی شده بود که با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) و همچنین نیروی انتظامی و پلیس اینترپل شناسایی و به کشور مسترد شد، برخی هم در سایر کشور‌ها هستند که پیگیر استرداد آن‌ها هستیم.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: تسهیلاتی که این‌ها در این پرونده گرفته بودند، حدود ۸۲ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار، حدود ۱۲ میلیون و ۱۴۱ هزار یورو، ۱۲ میلیون و ۸۵۸ هزار یوان چین و ۱۳۸ میلیون روبل روسیه بوده که در جای خود مصرف نشده و از استرداد آن‌ها هم خودداری کرده بودند.
وی گفت: این شخص به کشور مسترد شد و پرونده در جریان است، حال اگر معادل سازی کنید و تسهیلاتی که این افراد با ثبت شرکت‌های صوری و اقدامات مجرمانه گرفتند، می‌بینید مبالغ بسیار کلانی است که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این شخص به کشور بازگردانده شد و امیدوارم هر چه سریع‌تر بقیه متهمان هم دستگیر و به سزای عمل خودشان برسند.

نظر شما