شناسهٔ خبر: 51247317 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هواي پايتخت براي گروه‌هاي حساس ناسالم است

صاحب‌خبر -
هواي پايتخت براي گروه‌هاي حساس ناسالم است
خبرگزاری آریا- هوای تهران امروز سه شنبه در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از نبود وزش باد موثر و انباشت آلاینده‌ها است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پیش‌بینی‌های شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی است که امروز سه‌شنبه (16 آذر ماه) با انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و عدم وزش باد مؤثر همزمان با آغاز تردد خودرو‌ها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. با تداوم شرایط پایدار جو تا اواخر وقت سه‌شنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که سبب برقراری وضع ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.
در صبح روز چهارشنبه (17 آذر) هم با افزایش ترافیک صبحگاهی همراه با انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 149 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 110 و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

نظر شما